Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing filmklipp fran california med simmer ’07a

  • filmklipp fran california med simmer ’07a

    Publicerad av arnout på 4 juni, 2006 vid 17:12

    kolla http://www.pappasrock.com för gårdagens surf i California!
    Kai på nya 2007 simmer-style vision 5.0 i 5ft sydswell på 17sec!

    Det har blåst oavbrytet nu i veckor här på San Franciscos halvön, mest 4.5-5.0 för min del. Vågorna är tillbaks igen med! YEAH!

    Aloha
    arnout, S-106

    arnout svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • svenne

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 18:17

    Nice fan!
    Brukar ni köra något uppe vid Santa Rosa/Petaluma?

  • arnout

    Medlem
    4 juni, 2006 vid 20:31

    nej,

    förlångt att köra, det är bra om hörnet, så varför åka nånannanstans. Med dagens bensin priser, även i USA, börjar man fundera strategiskt om det är lönt eller ej. Och oftast är det, tyvär är det verkligen bara så, bättre hos oss.

    Seglat 1 gång i Bodega bay, riktig najs men satans vad kallt i vattnet och även sjögräss… brrrr….

    aloha
    arnie

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 juni, 2006 vid 21:25

    Tackar för klippet, men blev rätt nyfiken på din quatro, berätta mer, aktern ser rätt mysko ut 😉

  • arnout

    Medlem
    5 juni, 2006 vid 05:19

    tjena,

    TACK, ja du, det är det senaste av det senaste och super grymm. Keali S. använder exakt samma. Jag kör o testar större uppsätning på 110L. Det Keith och K har kommit fram till är en aktarn som inte trappas ner, men fortsätter i samma höjd. Detta gör att bredden på aktern kan minskas radikalt men man behåller samma volumen. Vilket man ser tydligen på bilderna.

    Ser tex. även JP freestyle brädan med som vet hur en riktig freestyle bräda ska se ut. Min är mera radikal pga att det är en custom och ingen allmän produktion som alla ska kunna gilla.

    Ett smalare aktern ger snabbara, livligare och lätt hanterligt bredor, särskild i mera vind, medans volumen hjälper till i alla backslide tricks. Den mycket runda aktern gör att den inte fastnar i backsliding trixx. Kanten till botten är super vass till 1footoff, vilket ger bra pop, upwind och carvar hård.

    Helt enkelt en super combo av båda: volume för backslide trixx oxh small aktern för hård carving, vilket man tex oxå behöver i en spock 540. En bräda med bred men tun aktern kommer inte att carva lika hård som en med smal aktern men lite tjockare. Railsen blir snapt tun med vid halv vägs 1footoff, som ger bra kontrol med.

    När jag fick den 1st blev jag förvånad, ser ut som en ubåt ju, men väl på vattnet är detta det grymmaste jag nånsin har seglat. Aktern märks inte förutom att backsliding blir super easy. det bara fortsättar att gå baklänges fullfart tills man trycker lite och WHOOOMMFFF man är rund! Nu förstår man varför de pros kan allt och det ser så lätt ut. Med en 110L bräda på 5.9kg och senaste shapen som min, blir allt en dröm, så jävla lätt det går!

    Keith o Quatro är mästare. Håll till godo för 2007 prylar det blir en revolution inom wave, freestyle och wave-freestyle kan jag lova. Kan inte säga mer än så men det jag har sett och vet är GRYMMMMMMMM.

    Samma med simmer, Kai K, visade nya 2007 vision och icons. Gillar du sist nämde kan jag redan säga att de har gjorts av tjockare XPLY-FILM nu! mera bomb proof. Crossover har tunats till ännu mera wave, liksom 06or jämmfört med 05or. Vision har blivit enklare, och därmed lättare o starkare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing filmklipp fran california med simmer ’07a

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.