Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmkväll I Göteborg! 5/1-2007 Beerlandasurfers In El Yaque

  • drakglenn

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 08:44

    Ja tack Danne för filmen och tillställningen, skitkul att ni lyckades samla så många Surfers…..

    Tyvärr han jag bara snacka med hälften av de som jag känner så inte utan att man ser fram emot nästa uppslutning….

    Fyra bärs för 100 tog fint:wink:

    //Glenn

  • krullo

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 14:38

    Instämmer i alla tidigare ovationer. Grymt jobbat, Danne! Jag är riktigt imponerad. Längtan att komma iväg till Maggan blev ännu större. Tur att polarens flickvän vann ett ex av DVD:n så vi kan ladda lite.

  • pakke

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 16:10

    Om man inte hade möjlighet att ta sig till gbg o se filmen finns det någon möjlighet att lägga vantarna på den?

  • gurra1978

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 16:30
    Pakke;358218 wrote:
    Om man inte hade möjlighet att ta sig till gbg o se filmen finns det någon möjlighet att lägga vantarna på den?

    Jag håller på lägga ut den på nätet nu men det tar ett tag eftersom den är 2 Gb stor!!!!

  • militaren

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 18:58

    @gurra1978 358226 wrote:

    Jag håller på lägga ut den på nätet nu men det tar ett tag eftersom den är 2 Gb stor!!!!

    Nu är förväntningarna höga efter alla hyllningar till denna film :D. ska bli kul och se mästerverket.

  • stewen

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 19:54

    Hur går det? Börjar det närma sig? Hade ställt in mig på att se den ikväll=)

  • danneman

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:05

    hehe! ja nu e det nära!
    Ha nu inte för höga förväntningar filemen e`en “Home made production”:wink:

  • pure

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:30

    @Dannnek 358292 wrote:

    hehe! ja nu e det nära!
    Ha nu inte för höga förväntningar filemen e`en “Home made production”:wink:

    Det är ju amatörfilm som är bäst det vet ju alla.. man vet ju att det är på riktigt och dom som är med gör det inte för pengarnas skull 😉

    Ska bli kul att se filmen när den kommer upp…

    Här kommer en ide till alla vidsurfings film bolag:
    Samla på sig dom bästa amatör videosarna inom vindsurfingen och gör en film med dessa. Billigt material.. Många olika filmer i en. Sen får ju amatörfilmarna lite betalt vilket bidrar till högre kvalitet och kanske fler som blir peppade att göra film..

    Egentligen skulle ju nått ut av dom svenska vindsurfing shopparna släppa en sån film..

  • danneman

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 21:41

    Det roligaste med home made är att det oftast är från våra egna spots med personer man känner igen.
    Kanske man tom är med själv på några bildrutor.
    För 3 år sen var inte standarden lika hög men minst sagt lika underhållande.
    kommer i håg 2003 i oktober när jag började surfa.
    Den vinter var en lång väntan.

    Drakglenn la ut en “My dream” på steffo och jag kan säga att den inspererade mig Mycke, till både film och surf, min dåvarande flickvän kunde inte fatta hur jag varje kväll satt å drömde mig bort. lite senare kom också “freeride” ! urusel kvalitet var det men ändå så bra!

    2004 kom det massa grymma hemma rullar “agusti-04” och “En liten film” bara för att nämna några men Rambo produktion levererade massor hösten då han bröt foten. tur var väl det han har inspererat Mycke han med!

    Pure kör du fortfarande på Min gamla Bic! :smirk:

  • danneman

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 07:45

    ok Nu blev rubriken lite klen länkar här e filmen!

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46696

  • danneman

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 15:52

    FULL LENGTH MOVIE “BEERLANDA SURFERS IN EL YAQUE 2006” Directors Cut
    En Reseberättelse från Isla Margarita “El Yaque”med massa goa surfare från hela världen!

    Redan vintern 2004-2005 satt jag å tok glodde i Rambos dagbok så fort han uppdaterade. Jag å Tdk skakade hand på att nästa år skulle det va vi som sitter och skriver dagböcker från El Yaque.
    Jobbade massa extra för att få i hop pengar till utrustning.
    Vid det här laget hade jag ingen freestyle bräda, mitt minsta segel var ett gammalt 4.7 från -97

    När man väl införskaffat sig alla prylar var det sedan dags för att börja spara till resan.
    Inte nog med det En film kamera måste man ju ha. Så det fjäskade man till sig av päronen! en jävla tur det

    Nu ska ni få se resultatet av en jävligt grym resa vi gjorde, och jag hoppas min film kan insperera andra till att filma, redigera och åka på härliga resor!

    Lite fakta!
    Camera: Canon mv700i dv.(Som visade sig va sönder på film Premiären)
    Redigeringsprogram:Adobe Premier Pro 7.0. Adobe After Efects 6.5 Photoshop 7.0
    konverterings program:windows Media Encoder & Divex Converter
    Redigerings tid: över 500 timmar
    Över 30,000 sjusteringar från råmaterialet
    Och en jävla massa cigg å svordomar, datacrasher å vänner som man tjötat hål i huvudet på

    DanneMan Filmproduktion..

    http://www.junkshop.nu/kulingvarning…El%20Yaque.wmv

    http://stage6.divx.com/members/361445

  • sajmon

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 19:17

    Skitbra rulle! En perfekt tentapluggflykt 😀

  • pure

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 20:09

    @Dannnek 358323 wrote:

    Pure kör du fortfarande på Min gamla Bic! :smirk:

    Inte längre faktiskt men den har varit grymm att lära sig på.. nu är den en tabou rocket som gäller på 125l. Det blir nog en 90l vågis (alt freestyle/wavel) till våren. Det e dyrt att bli bättre 🙂

    Just nu är det brorsan som kör på din gamla Bic o han e oxå nöjd.

    Grymm film föresten. Klart bästa amatörfilmen 2006 och har svårt att se att nån kommer klara av att klå det även 2007 men förhoppningsvis så kommer många att nu försöka med det så att det blir mer material att se på.

  • Johan!!

    Gäst
    9 januari, 2007 vid 20:35

    Vet inte om det bara var jag som hade problem att hitta filmen via länken. Men den här adressen verkar fungera: http://www.junkshop.nu/kulingvarning/media/temporary/Beerlandasurfers%20in%20El%20Yaque.wmv

    Och tack för filmen givetvis… den ska avnjutas med en kall öl senare

  • danneman

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 22:52

    Tack för kritiken vill påminna att det ligger lite bonus krascher sist på filmen 😉

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Filmkväll I Göteborg! 5/1-2007 Beerlandasurfers In El Yaque

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.