Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing filmmakers of the world, unit

  • filmmakers of the world, unit

    Publicerad av mbkpeter på 11 augusti, 2006 vid 17:29

    Tja

    (off topic egentligen, Adde)
    Har precis gjort min första multikamera live production på en spelning med Johan, som var med på filmen från Gislöv. Helt klart måste vi samla ihop lite folk med 4-5 kameror och göra en sync.produktion inom vs.
    1. 4-5 kameror
    2. vind
    3. duktig åkare

    = Wave classic

    Spana in klippet från spelningen på min sida. Blev lite väl mycket spaggetivästernkänsla kanske, men mitt första försök 😛

    ian svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ian

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 17:54

    juste resultat tycker jag men klarar inte av skakigkameraeffekten, lite mycket huvudvärk på det. hur löser du det med synkningen? kanske inte lika stort problem när man skjuter vindsurfing i och för sig. har också funderat på ethär med flera kameror för ett stylepimpzprojekt som vi tänkt köra när rätt förhållanden finns. kan inte berätta allt om det just nu dock, topphemligt 😉

  • clemens

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 18:27

    Jag filmade katterevyn här i lund med 3 kameror. Synkninen var enkel, ljudspåren till alla kameror är som när på identiska, bara att synka in efter vågorna i timelinen. du lägger dom helt sonika ovanpå varandra och glajtar in dom så att dom ligger i fas.
    Hmm, blev lite luddigt dedär, du får säga till om du inte fattade, fast då kommer jag iofs tro att du är trög, å de vill du väl ändå inte?

  • ian

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 18:44

    tajma vågorna, det funkar ju bara om man filmar i typ apelviken eller lejet, men om man vill filma plattvatten?

    jo jag förstår 😉 tack så mycket

  • ola_p

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 18:46

    Fast det funkar ju kanske mindre bra om soundtracket bara består av vindbrus… eller? Om man inte synkar tidslinjen på alla kamerorna med en klappa och sen låter dom rulla.

  • ian

    Medlem
    12 augusti, 2006 vid 16:18
    Ola_P wrote:
    Fast det funkar ju kanske mindre bra om soundtracket bara består av vindbrus… eller? Om man inte synkar tidslinjen på alla kamerorna med en klappa och sen låter dom rulla.

    jo men å andra sidan spelar det väl mindre roll om det är exakt synkat i vindsurf…om man inte vill få med nikkes läppar när han sjunger “vem vill segla förutan vind” då

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing filmmakers of the world, unit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.