filmmakers of the world, unit

Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Ian.

• Författare
     mbkpeter
    Medlem

Tja

(off topic egentligen, Adde)
    Har precis gjort min första multikamera live production på en spelning med Johan, som var med på filmen från Gislöv. Helt klart måste vi samla ihop lite folk med 4-5 kameror och göra en sync.produktion inom vs.
    1. 4-5 kameror
    2. vind
    3. duktig åkare

= Wave classic

Spana in klippet från spelningen på min sida. Blev lite väl mycket spaggetivästernkänsla kanske, men mitt första försök 😛

Ian
    Medlem

juste resultat tycker jag men klarar inte av skakigkameraeffekten, lite mycket huvudvärk på det. hur löser du det med synkningen? kanske inte lika stort problem när man skjuter vindsurfing i och för sig. har också funderat på ethär med flera kameror för ett stylepimpzprojekt som vi tänkt köra när rätt förhållanden finns. kan inte berätta allt om det just nu dock, topphemligt 😉

Clemens
    Deltagare

Jag filmade katterevyn här i lund med 3 kameror. Synkninen var enkel, ljudspåren till alla kameror är som när på identiska, bara att synka in efter vågorna i timelinen. du lägger dom helt sonika ovanpå varandra och glajtar in dom så att dom ligger i fas.
    Hmm, blev lite luddigt dedär, du får säga till om du inte fattade, fast då kommer jag iofs tro att du är trög, å de vill du väl ändå inte?

Ian
    Medlem

tajma vågorna, det funkar ju bara om man filmar i typ apelviken eller lejet, men om man vill filma plattvatten?

jo jag förstår 😉 tack så mycket

Ola_P
    Medlem

Fast det funkar ju kanske mindre bra om soundtracket bara består av vindbrus… eller? Om man inte synkar tidslinjen på alla kamerorna med en klappa och sen låter dom rulla.

Ian
    Medlem
    Ola_P wrote:
    Fast det funkar ju kanske mindre bra om soundtracket bara består av vindbrus… eller? Om man inte synkar tidslinjen på alla kamerorna med en klappa och sen låter dom rulla.

jo men å andra sidan spelar det väl mindre roll om det är exakt synkat i vindsurf…om man inte vill få med nikkes läppar när han sjunger “vem vill segla förutan vind” då

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account