Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILMTAAAJJJMMM! Å lite bilder.

  • FILMTAAAJJJMMM! Å lite bilder.

    Publicerad av cortex på 18 mars, 2009 vid 11:50

    God dag köra slölyssnare. Här kommer ett litet reklam-meddelande från Flysurfer.
    Musiken i början är av ingen mindre än vår egen kite-trubadur Per Jonsson.

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qvUGN3jFlQo[/youtube]

    Man kan även ladda hem den i HD på:
    http://www.flysurfer.com/gallery2_code/d/130722-2/Flysurfer_Snowkite_Season__08-_09_HD.mov

    Lite goa klipp med Psycho4, Outlaw och Pulse2. Dessutom syns en hel del av de nya Deluxe Edition-kitesen i filmen.
    Deluxe Edition är det som förut kallades för Silver-arrow… men med mycket pimpigare design och sköna färger.
    Vad sägs till exempel om att kunna beställa en superlätt kite helt i guld? ;D

    IMG_5852_goldfabric_kite.jpg

    Vitt, guld och svart blir annars en riktigt fet kombo:
    IMG_5766_ps4_gold_kite.jpg

    DSC_9090a.jpg

    Den här Outlaw’en är inte dum:
    DSC_0008_gold_outlaw_kite.jpg

    deluxe_only_gold.png

    Sådärja, färdigpimpat för den här lunchen då…

    pjoter svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • hengo

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 14:28

    Fina spots de kör på!

    Inte menat att vara spydig nu, menjag är verkligen nyfiken.

    Undrar verkligen varför man väljer att marknasföra en kite med såpass risig kvalité på åkningen. OK, om dom hade kört “turåkning” (då är det ju en helt annan grej) men nu var det ändå faktiskt något slags försök till freestyle vi nyss såg.

    undra om problemet är att man inte har råd att leja in nån som kan köra, eller anser de faktiskt att åkningen är av den kvalité att man ska bli sugen på att köpa kiten när man ser filmen.

    visst, det kanske itne var meningen att skildra högkvalitativ kiting med stil, utan snarare “ett kompisgäng som har kul i fjällen”, men vafan kom igen!

  • cortex

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 15:02

    Det är ett “kompisgäng som har haft kul i fjällen”. Det är fransmännen (dvs importören och ett par hangarounds) som har varit och filmat och sedan klippt.
    FS lade två veckor på att göra en seriös rulle tidigare den här säsongen men det sket sig p.g.a dåligt väder och en filmare som blev sjuk.
    Animationerna skulle ha används i den filmen men när fransoserna klippte ihop något så fick de “ta över” dem.
    På det hela taget kan man väl säga att FS’s marknadsföring inte är särskilt vass i år tyvärr. Vilket är synd med tanke på att deras kites är det och att deras tekniska kompetens när det gäller kitedesign är svåröverträffad.

    Men faktum är att jag tycker att Amaury’s lilla klipp är skönare än FS-filmen, inte så mycket freestyle där heller men skön stämning och jäkligt vacker spot:

    http://vimeo.com/3498909

    (Å rätt go hangflygning också)

    Du kanske skulle känna för att styra upp något nästa vintersäsong? Jag fixar kites i så fall… (seriöst alltså)

    /Kaj(Tech)

  • milkman

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 20:58

    Dom verkar tycka dom har skitkul, och det är ju huvudsaken. Jag är glad att dom delar med sig. Jag är glad för alla som delar med sig, oavsett åkstil!
    Det enda som kan skapa bismak för mig är extremt dåligt filmat/klippt, men dessa var ju helt ok för mig 🙂

    Mera!

  • gadget

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:05

    Jag förstår inte varför man kör foil.
    Någon som kan upplysa mig om fördelarna, priset för den fjäderlätta är ju knappast en morot!?

  • langens_kite

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:25

    @hengo 535617 wrote:

    Fina spots de kör på!

    Inte menat att vara spydig nu, menjag är verkligen nyfiken.

    Undrar verkligen varför man väljer att marknasföra en kite med såpass risig kvalité på åkningen. OK, om dom hade kört “turåkning” (då är det ju en helt annan grej) men nu var det ändå faktiskt något slags försök till freestyle vi nyss såg.

    undra om problemet är att man inte har råd att leja in nån som kan köra, eller anser de faktiskt att åkningen är av den kvalité att man ska bli sugen på att köpa kiten när man ser filmen.

    visst, det kanske itne var meningen att skildra högkvalitativ kiting med stil, utan snarare “ett kompisgäng som har kul i fjällen”, men vafan kom igen!

    Lugna dej nu!
    Du brukar inte låta sådära dryg och nervärderande

    Åkningen är helt ok.
    Tycker att det är kul att se en film där de verkar ha kul och gör var jag tycker helt ok freestyle.

  • langens_kite

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:27

    @Gadget 535704 wrote:

    Jag förstår inte varför man kör foil.
    Någon som kan upplysa mig om fördelarna, priset för den fjäderlätta är ju knappast en morot!?

    Slipper pumpa
    Går att kollapsa på en topp

  • langens_kite

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 21:31

    Killen i andra filmen verkar inte rädd för att få en påle i röven.

  • cortex

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 22:15

    @Gadget 535704 wrote:

    Jag förstår inte varför man kör foil.
    Någon som kan upplysa mig om fördelarna, priset för den fjäderlätta är ju knappast en morot!?

    Som sagt, stick ut på en längre fjälltur med en inflato så tror jag det klarnar en hel del…

    Och för min egen del; jag åker runt en hel del på jobb kors och tvärs över planeten och flyger då reguljärt. På samma plats (och på mindre vikt) som du får med dig två tubar får jag med mig 4 foils. Men eftersom man oftast klarar sig med 2 st kites så får jag en extremt lätt och smidig packning. Att dessutom prestandan numera inte skiljer sig från motsvarande inflato så är nackdelen just nu priset och att man behöver lära sig markhanteringen av foilen (som jag redan har svart bälte i 😀 ).

    Jo en grej till; i lättvind finns det inget som rör en modern hög-AR-foil i skytex. De är klart överlägsna på den punkten. Sedan kan man tycka vad man vill om lättvindskiting men kitens effektivitet skojar man inte bort.
    Ju mer populärt course-racing blir desto mer kommer den aspekten att synas gissar jag på.
    (Såvida inte tävlingsledningen ställer in så snart vinden blir så lätt att foilarna får ett “oschyst” övertag…)

    /Kaj

  • hengo

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 23:47

    igen; det var inte meningen att vara dryg!! och ja jo, det är kul att alla delar med sig

    tyckte bara de va skumt sätt å marknadsföra sig på, arbetsskada antar jag. Antar att man kollat på förmycket SSSfilmer, får tvätta ögonen så man kan finna njuting hos de vanliga mer mediokra kitefilmerna igen.

    tyckte också Amaury’s var mycket bättre.

  • gadget

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 06:01

    En annan fördel är ju att man kan göra ballongdjur, funkar ju inte med en tubkite heller… 😀

  • pjoter

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 06:12

    Har sett att det där tyvärr funkar med tubkites också, skillnaden är att dom kitesen behöver träffa en doktor för att kunna flyga fint igen.

    På tal om skojigheter med kite så såg jag för några veckor sen när en nybörjares kite inverterade rejält. Han drev in till stranden, vindade upp linorna medans flickvännen höll den fortfarande inverterade kiten. Efter en promenad uppvind la han ner kiten och öste sand på, fortfarande inverterad. tyvärr stod jag med elever så jag kunde inte ta kort på härligheten.

    Tillbaks till topic får jag nog tyvärr hålla med om att filmen kändes väldigt hemmasnickrad, troligtvis endast lite bättre än om jag själv skulle göra det. Men dom såg klart ut att ha kul iaf och det är huvudsaken, å sen körde dom ju snygga kites. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILMTAAAJJJMMM! Å lite bilder.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.