Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fin dag i Torkelstorp

  • Fin dag i Torkelstorp

    Publicerad av jester på 5 november, 2005 vid 18:48

    Och dessutom med celebert besök, då tbsurf och getwet var på studiebesök.

    Dagen började med ganska lätta vindar, och vi riggade från 6.6 upp till 7.5
    Jag bestämde mig för att köra Hypersonic 125 med orginalfenan på 34 cm. Skall ju vara “omöjligt” att segla över 30 knop med denna extremt dåliga bräda (enligt gällande rykte). Första repan 29.5 knop, sedan ett par till runt 29 knop. Vinden ökade något, och lyckas piska upp plankan i 30.3 knop. Najs! Vinden ökar något till, och jag lyckas dra upp hela härligheten i 32.1 knop. Det är en siffra jag är mycket nöjd med då Surfan och getwet körde på höga 32:or samtidigt. Slutsats: dom som säger att HS är skräp vet inte vad dom talar om!!!
    Sedan ökade vinden igen, och nu var jag redigt överriggad, Surfan hade tyvärr fått åka hem och missade den fina vinden på slutet, men tbsurf klockade 32.3 på gpsen, getwet var strålande glad för sina utmärkta 34.4 knop där på slutet. Micke dök oxå upp o klockad 32.8 knop med en egenhändigt tillverkad 30cm fena (hade sågat ner o slipat upp en 38cm fena…)

    Helt enkelt en fantastiskt trevlig dag! Synd bara att den fina vinden inte dök upp tidigare, hade inte ork kvar o rigga ner, och köra mina lite mindre prylar.

    culing svarade 18 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • speedjanne

    Medlem
    5 november, 2005 vid 18:55

    Grattis finfina resultat,själv vågar jag inte segla mer pga stenarna.Får va nöjd med 30.8 i Askimsviken.

    I morgon blir det våg i Lejet!

  • jester

    Medlem
    5 november, 2005 vid 19:41

    Stenarna kommer märkas ut…. Se Stenar i Torkelstorp-tråden inom kort

    Men du vet väl att det kostar att ligga på topp??? wink.gif

  • trefyrafyra

    Medlem
    5 november, 2005 vid 22:26

    Fick testat och vindsurfa i Torkelstorp idag , bitvis väldigt platt men gräs kunde man varet utan.
    Fick ändå stressat upp mina 90tals prylar i 35.8konp

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 november, 2005 vid 22:42

    Jeeez!!!

    Erik Larsson!!!???

    Respect! Va hade du för Glädjemätar GPS grin.gif grin.gif grin.gif

    Nä allvarligt talat Faaan va gryyyymt

    Jag ger upp!!! Har bara lyckats klocka futtiga 33.3 med då körde jag SX 91 och rs 5 6.7 och speedjanners numera trashade deboichet custom 32 fena! Ni kan förstå varför speedjanne aldrig mer kommer besöka TT…..

    HAnkloose

  • jester

    Medlem
    5 november, 2005 vid 22:54

    Svar till:


    Fick testat och vindsurfa i Torkelstorp idag , bitvis väldigt platt men gräs kunde man varet utan.
    Fick ändå stressat upp mina 90tals prylar i 35.8konp

    [/ QUOTE ]

    Det såg väldigt bra ut när du körde! Var mindre gräs på förmiddagen, men samtidigt mindre vind. Kul att det börjar bli lite folk som kör snabba grejer i Torkels. Och stenarna kommer märkas ut, så sönderkörda fenor bör risken minska för markant. Gäller ju bara att veta var man kan köra.

    Getwet dundrade i full fart LÅNGT in i viken till höger om riggplatsen idag. Såg lite lätt livsfarligt ut. Men han försvarade det hela med att det gick ju så in i h-vete fort, så det fick bära eller brista… Cool inställning. Men iofs så hade ju både han o tbsurf en imponerande samling fenor i sina fenbagar….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 november, 2005 vid 15:04

    Tackar så mycket för “visningen” vid studiebesöket på TT. Kanske vi nästa gång kan segla slalombana mellan stenarna och pinnarna;) wink.gif Det var nog den bästa dagen i år för både mig (getwet) och TBsurf enades vi om på väg tillbaka mot arbetet. Tyvärr verkar det som vi lämnade TT en aning för tidigt, men arbetet kallade……… mad.gif Tydligen kom det ännu mer senare.
    Kan bara konstatera att TT är riktigt bra speedställe, kan nog ranka den som nr ett i Sverige och Haga som nummer två.
    Och till alla speedsters som var där, vi kommer igen, troligen inte i år men nästa säsong och kuling.

    Våra farter kommer snart på, ja ni vet vad…..

    Getwet och TBsurf

    (och som du märker Jester så är jobbet snart avslutat här i Kungsbacka, kontrollen på om nätet fungerade efter våra installationer skedde just här på denna konf) wink.gif

  • jester

    Medlem
    6 november, 2005 vid 15:10

    kabeltattare av rang, helt klart…

    ni är varmt välkomna tebax!

  • culing

    Medlem
    6 november, 2005 vid 17:52

    Kul att ni får segla, gubbar!
    Hoppas ni har tagit lite bilder åxå.
    Ni som har bilder från torkel kan väl lägga ut dem.
    Själv har jag inte seglat på 3 veckor, snart ligger man väl sist bland alla speedsters.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fin dag i Torkelstorp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.