Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fina vindar i uppsala

  • fina vindar i uppsala

    Publicerad av haunch på 24 maj, 2007 vid 12:53

    Hej Det verkar vara supernice vid skarholmen i dag/kväll, 8-12 s/m SV. Är det någon som ska ut? Sitter här på jobbet i ulltuna och ser ut på dom krokiga träden…

    poppo svarade 17 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surfen

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 19:33

    @Haunch 385449 wrote:

    Hej Det verkar vara supernice vid skarholmen i dag/kväll, 8-12 s/m SV. Är det någon som ska ut? Sitter här på jobbet i ulltuna och ser ut på dom krokiga träden…

    Jag var ute mellan 8:15 och 15:00 något byig vind på förmiddagen V-SV sakta vridande mot V och något ökande. Fullt drag i 6,5m² och Goya FW95 på morgonen, efter lunch 6,2m² och Exocet Cross84. Skulle lätt ha kört på 5,3m² men det fick en ny ägare i går kväll.
    Fin dag sol och värme, vattnet börjar kännas varmt också….

  • thomme

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 20:11

    @surfen 385543 wrote:

    Jag var ute mellan 8:15 och 15:00

    Hur går det på jobbet då ra ?

    Själv åkte jag lite mellan 16.30 och 19.00 med 9,0 och 7,2 ( långsnoken 5,4 )
    Men fina vindar? byigt var det som vanligt.

  • surfen

    Medlem
    24 maj, 2007 vid 21:38

    @thomme 385551 wrote:

    Hur går det på jobbet då ra ?

    Själv åkte jag lite mellan 16.30 och 19.00 med 9,0 och 7,2 ( långsnoken 5,4 )
    Men fina vindar? byigt var det som vanligt.

    Kommer aldrig att prioritera jobbet före surf, vill dom ha några kort på någon kändis eller något annat så är det bara att vänta tills blåsten lagt sig, närå det brukar inte krocka så ofta, och kameror/objektiv och stativ har jag alltid med mig. Har man otur att man ska ut så kan man alltid försöka skjuta på det någon timme eller så, så man får några timmar på vattnet.
    Var du vid Alnäs? Det var ju VSV så jag åkte från Skaris, såg några enstaka segel där nere men dom verkade ligga i vattnet hela tiden såg det ut som.

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 maj, 2007 vid 07:05

    @surfen 385581 wrote:

    Var du vid Alnäs?

    Jag körde vid Alnäs. Daniel, långsnoken och byggaren var där och körde och dom låg inte i vattnet mest hela tiden så du såg väl i syne. Långsnoken fixad tom en gipp på sydsidan! slängde upp formulan på biltaket i morse å hoppas på lite vind idag med.

  • poppo

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 09:10

    @Oregistrerad 385614 wrote:

    J Långsnoken fixad tom en gipp på sydsidan!

    GIPP-LELLE RULES! – själv knegade jag.

    hoppas vi ses i helgen, då ska vi bygga klart facken!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fina vindar i uppsala

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.