Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Finns det några välutbildade vindurfare här…

  • manno

    Medlem
    16 december, 2002 vid 18:08

    Men den stora frågan är: finns det någon (ex)surfande nobelpristagare?

  • diil

    Medlem
    16 december, 2002 vid 23:13

    Han som somnade under Nobel-middan rakt framför kameran (var det fysik- eller kemi-priset han fått?) var säkert trött efter en fullmunderad repa på Erstaviken. Bombis.

  • canoya

    Medlem
    17 december, 2002 vid 07:01

    Om jag inte minns fel var det en fransman som fick nobelpris för ca 10 år sen som med lysande ögon berättade att han brukade vinsurfa.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2002 vid 07:54

    Den samlade informationsmängden på konfen upphör aldrig att förbluffa mig!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2002 vid 08:22

    Vinsurfa, typiskt fransmän…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2002 vid 08:31

    Ingen riktig surfare.
    Riktiga surfare spritsurfar grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 december, 2002 vid 08:31

    Ingen riktig surfare.
    Riktiga surfare spritsurfar grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

  • klepper

    Medlem
    17 december, 2002 vid 10:04

    En av de som delade priset i ekonomi förra året windsurfar och bor även på Hawaii åtminstone delar av året.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 april, 2004 vid 21:16

    mycket fin tråd! smile.gif

  • bonasurf

    Medlem
    2 april, 2004 vid 10:03

    Helt klart är det en överreprecentation av akademiker ibland resande vindurfare.
    Detta har jag erfarit på i stort sett alla de spots jag varit på. Jag kan tänka mig att det krävs att man är rätt målinriktad för att kunna förverkliga sina surfdrömmar.
    Det kanske rimmar med folk som är beredda att lägga upp en 3+ årig plan för att komma dit dom vill även yrkesmässigt.

    Att plugga och surfa är troligen det bästa jag kan tänka mig. Antingen om man ser till att göra det på plats (hawaii sydafrika australien osv) eller att man smäller in lite dubbla poäng så att man kan få några månader surfsemester på studiemedel(ja det nya systemet är tuff).
    Skrev själv c uppsatsen i kapstaden samt läste dubbel fart ett läsår med 5 månaders studiefri surf i australien med stöd av csn. 30 poäng är allt man behöver.

  • judo-freddan

    Medlem
    2 april, 2004 vid 10:48

    En civ.ing. maskinteknik här!

  • surf_matz

    Medlem
    2 april, 2004 vid 12:11

    Jag tycker det verkar vara lite blandat folk som man stöter på. De flesta har väll kanske pluggat någonting på universitetet, men det som är så skönt är att ingen bryr sig!!! Det blir ju mest surfsnack! Som tur e!

    Annars såg jag för ett par år sedan i en undersökning i den amerikanska tidningen “Windsurfing”, att i USA var det mest höginkomsttagare som vindsurfade.

    Själv studerar jag biomedicinsk kemi, ett fint namn för “människans biologi och kemi”.

  • dr-masse

    Medlem
    2 april, 2004 vid 14:14

    Jag är ju självutnämnd doktor i teoretisk vindsurfing!

    Nä, just det, det är ingen akademisk examen. Eller ens högre utbildning. Attans.

    Surfa På!

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    2 april, 2004 vid 14:42

    Lastvagnstekniker här cool.gif

    Själv har man firrat sej de ultimata arbetstiderna för en Vsurfare..har dem inte just nu, men om det går vägen för herr Rambo så börjar han kl 05.30 o stämplar ut 12.15, jiiiha! otur e väll att det kanske brukar blåsa mäst på förmiddagen..men det blir säkert ändring på det efter jag skrotat lite onyttiga saker i naturen.

    får väll kanske tillägga, att jag inte anger mej själv för att vara den som skriva dem mäst avancerade inläggen grin.gif
    höhö..

  • markram

    Medlem
    2 april, 2004 vid 14:54

    Är bara uppfinnarjocke och maskiningenjör på Gymnasial nivå .
    Vill dock passa på att sprida ett ordpråk som jag lärde av en forskande kusin:
    Utbildning är som ett mått på hur mycket soppa som finns i tanken, ingen garanti för att motorn startar.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Finns det några välutbildade vindurfare här…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.