Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Finns det några vindsurfare i varberg än?

  • Finns det några vindsurfare i varberg än?

    Publicerad av noob_master på 5 april, 2011 vid 20:30

    Snart är det dags för årets första vindsufing.
    Jag är en nybörjare som har en 93 liters bräda men jag undrar om det är folk ute i varberg redan?
    Mina tankar är att under påsk åka dit och köra lite men eftersom att jag är en nybörjare så skulle jag behöva hjälp men är det för tidigt att sticka ut eller ska jag vänta någon månad till?

    soulsurfer svarade 13 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    5 april, 2011 vid 20:52

    Det var mycket folk ute idag, själv trodde jag att det skulle blåsa mycket mindre än vad det gjorde så det blev inget för mig. Bara att åk hit om du vet att det ska blåsa mycket så finns det folk som kör eller så starta en tråd på forumet om du vill vara 100 på att folk ger sig ut!

  • raask

    Medlem
    5 april, 2011 vid 21:07

    Vi var minst 8 vindsurfare ute på vattnet idag och minst 3-4 kitare, sen även 2 kajakpaddlare.
    Ingen fara för den som klarar vattenstarten i dessa temperaturer, men är man helt grön på de skulle jag nog råda dig att vänta åtminstone till mitten på april (Påsk) innan du ger dig ut, handskar kan även va bra att ha då de inte är någon Hawaii-värme i vattnet direkt!

    Och Melker, varför har du så många olika anledningar till att inte ge dig ut på vattnet ? … 😉

  • raask

    Medlem
    5 april, 2011 vid 21:08

    Vi var minst 8 vindsurfare ute på vattnet idag och minst 3-4 kitare, sen även 2 kajakpaddlare.
    Ingen fara för den som klarar vattenstarten i dessa temperaturer, men är man helt grön på de skulle jag nog råda dig att vänta åtminstone till mitten på april (Påsk) innan du ger dig ut, handskar kan även va bra att ha då de inte är någon Hawaii-värme i vattnet direkt!

  • m3lk3r

    Medlem
    5 april, 2011 vid 21:10
    Raask;651503 wrote:
    Vi var minst 8 vindsurfare ute på vattnet idag och minst 3-4 kitare, sen även 2 kajakpaddlare.
    Ingen fara för den som klarar vattenstarten i dessa temperaturer, men är man helt grön på de skulle jag nog råda dig att vänta åtminstone till mitten på april (Påsk) innan du ger dig ut, handskar kan även va bra att ha då de inte är någon Hawaii-värme i vattnet direkt!

    Och Melker, varför har du så många olika anledningar till att inte ge dig ut på vattnet ? … 😉

    Helt enkelt 1 anledning till det: jag hatar att frysa.

  • soulsurfer

    Medlem
    8 april, 2011 vid 09:17

    Seglade igår sol nordväst,
    massor av windsurfare.
    ca 2 timmar.
    //soulsurfer

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Finns det några vindsurfare i varberg än?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.