Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fiskebäck gbg, sydlig vind?

  • Fiskebäck gbg, sydlig vind?

    Publicerad av louisurf på 27 augusti, 2012 vid 12:58

    Hepp!

    Imorgon ska det blåsa sydliga vindar (9m/s) i Fiskebäck enligt smhi etc. Funkar det att köra i Fiskebäck när vindarna ligger från syd? Och iså fall är det “Shitbay” eller ovanför “launchpad” man bör köra? Eller är det bara V-NV som gäller där?

    Tackar för lite svar!

    mes svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • glader

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:25

    Går utmärkt att köra i Fiskebäck på syd. Inte Shitbay dock. Imorgon säger DMI SO eller i alla SSO. Då får man tänka på säkerheten.

    Kommer själv att kolla vindriktningen noga imorgon. Blir det ostligt inslag tar jag nog Krossholmen eller Gottskär.

  • louisurf

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:41

    Aha, var ligger Krossholmen? Gottskär är utanför Kungsbacka va?

  • glader

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:50

    Krossholmen ligger på Hisingen:
    http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=krossholmen%2C%20göteborg&from=1&pageCount=20&level=1&sm=6&center=6403203:1259249&type=map&zl=7&bounds=6401312:1255956,6405092:1262544&rlm=1

    En underanvänd pärla enligt mig. Hyggligt enkelt att komma i vid småbåtshamnen precis bredvid Volvo Penta. Lite vindskymt just vid starten, men annars jättefint.

    Yes, Gottskär är på Onsalahalvön. Oftast betydligt mer vind än inne i viken (Torkelstorp).

  • glader

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 13:57

    Finns fler gamla trådar om Krossholmen. Exempel:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41645″]Askim – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • mcrill

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 17:36

    Hej, när ni seglar i Gottskär var parkerar ni och var går ni i vattnet? Jag vet att man kan gå i vid parkeringen nere i hamnen. Men där finns väl ingen stans att rigga (förutom asfaltsparkeringen)? Och är ganska dåligt att gå i också? Finns det något bättre ställe, tex utefter Dragetvägen? (Ser ut så på kartan).

  • glader

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 06:53

    Det är bättre att gå i vid sandstranden söder om hamnen. Boende där har dock klagat på parkeringen. Vet inte vad status är just nu. Kanske kan man packa ur sina surfprylar och sedan ställa undan bilen?

    Jag har startat från hamnen någon gång. Som du säger är det inte så bra att gå i där, men jag vill minnas att man kunde rigga på gräs mellan bilparkeringen och vattnet.

  • jalla

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 07:10

    Draget (steglaudde) kolla Eniro, funkar hur bra som helst på S och SO! Respektera dem kringboende då är allt lugnt.

  • jalla

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 07:14
  • louisurf

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 10:20

    Går det att ta sig med bil via Hagkroksvägen till Askimbadet? Eller är det bommar där? Pallar inte släpa prylar 200 m varje gång.

  • glader

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 11:28

    Hagkrokvägen går inte. Det sitter en bom där man kommer fram till kolonistugorna. Om man verkligen tar i så kan man hoppa i Välen och segla ut (har själv testat), men det är inte jätteenkelt. Bästa är att ta bilen till via campningen.

    Vet inte om du tänker dig Askim idag. Jag tror inte det blir bra alls. Askim fungerar i ett ganska smalt fönster kring SV.

  • louisurf

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 11:56

    Nä, tänkte framöver. Men är campingen så sugen på att släppa igenom folk? Eller hur funkar det?

  • planing

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 06:13

    Nån som fick nåt bra surf i göteborgstrakten igår?

  • louisurf

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 09:20

    Var i Fiskebäck, tyvärr så blev det inte 11 m/s som det utlovades. Men gött i vattnet var det:)

  • mcrill

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 10:29

    Torkelstorp i går, 28/8. Vinden kom lite senare än utlovat, men några sköna repor blev det.

  • mes

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 20:00

    Göttskär. Lite överriggat och en simtur som avslutning när vinden vände. Jag fick en osannolikt superglossy lårhög våg som jag klämde ett par feta svängar på. Episkt! Nja…det som var bisarrt var att det var en kanonfin våg på hela 70-80 cm…måste testa när det blåser mer SO och lite hårdare. Skönt att få komma ut iaf även om jag kom ut sent….hmmm….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fiskebäck gbg, sydlig vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.