Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna 080814 …bilder…

  • henryk

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 17:56

    ……

  • henryk

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:01

    ……

  • htn

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:09

    Härligt.
    Kul att sitta på kontoret en dag som denna…
    /Henrik T.

  • calle

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 18:57

    Hoppsan är det inte Calle N som är ute och luftar en Fanatic twin?

    / Calle “Barnvakt” S

  • mikaels

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 20:27

    @HTN 490379 wrote:

    Härligt.
    Kul att sitta på kontoret en dag som denna…
    /Henrik T.

    Eller hur ;)? Känns fint att bidra till BNP istället för att SURFA!

    Fina bilder, och ser ut att ha varsit en kanondag.

  • dr-masse

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 07:10

    @Calle 490410 wrote:

    Hoppsan är det inte Calle N som är ute och luftar en Fanatic twin?

    / Calle “Barnvakt” S

    Frågan är väl snarare vad Calle N gjorde på Fituna istället för Torö igår? 😀

  • koa

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:35

    @dr Masse 490651 wrote:

    Frågan är väl snarare vad Calle N gjorde på Fituna istället för Torö igår? 😀

    Bil GPS:en navigerade fel 😉

    Efter legat sjuk en vecka och ville testa massa nya leksaker var Fituna perfekt och riktigt kul!
    Och det verkade för mycket syd för harmonisk segling på Torö för min del och kondition..

    Dock utrustad för Torö och kanske lite fel ute för Fitunas “plattvatten” men det
    var fina vågor och “bump & jump” och som vanligt riktigt trevlig stämning med allt från
    slalom, freestyle och våggrejer…alla såg ut att stortrivas i solen.

    Som sagt kanske lite fel utrustning tänkte jag och gick ut med en Fanatic Newwave Twin 84
    -“Twinfin på Fituna..ähummm som Masse brukar säga…” tänkte det är väl lika fel ute med
    en Slalom bräda på Torös utsida…
    MEN””” det visade sig vara den roligaste hårdvinds freeride bräda jag seglat på
    tack vare den lite större storleken på 84 liter och 57,5 bred; planade direkt,
    riktigt snabb, super balanserad, svängde som de mista vågbrädor jag seglat och flög fram…
    kom nästan ikapp Getwet och hans Slalom 😉 …njaä knappast men fullt tryck och gas hela tiden med 4,2.
    Bästa/ roligaste dagen på Fituna någonsin för min del. 😀

  • koa

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:42

    @dr Masse 490651 wrote:

    Frågan är väl snarare vad Calle N gjorde på Fituna istället för Torö igår? 😀

    Bil GPS:en navigerade fel 😀

    Efter legat sjuk en vecka och ville testa massa nya leksaker var Fituna perfekt och riktigt kul!
    Och det var för mycket syd/ rak pålandsvind för att få harmonisk segling på Torö:s utsida för min del..

    Dock utrustad för Torö och kanske lite fel ute för Fitunas “plattvatten” men det
    var fina vågor och “bump & jump” och som vanligt riktigt trevlig stämning med allt från
    slalom, freestyle och våggrejer…alla såg ut att stortrivas i solen.

    Som sagt kanske lite fel utrustning tänkte jag och gick ut med en Fanatic Newwave Twin 84
    -“Twinfin på Fituna..ähummm som Masse brukar säga…” tänkte det är väl lika fel ute med
    en Slalom bräda på Torös utsida…
    MEN””” det visade sig vara den roligaste hårdvinds freeride bräda jag seglat på
    tack vare den lite större storleken på 84 liter och 57,5 bred; planade direkt,
    riktigt snabb, super balanserad, svängde som de mista vågbrädor jag seglat och flög fram…
    kom nästan ikapp Getwet och hans Slalom 😉 …njaä knappast men fullt tryck och gas hela tiden med 4,2.
    Bästa/ roligaste dagen på Fituna någonsin för min del. 😀

  • dr-masse

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 09:17

    😀 @Koa 490697 wrote:

    Bil GPS:en navigerade fel 😀

    Efter legat sjuk en vecka och ville testa massa nya leksaker var Fituna perfekt och riktigt kul!
    Och det var för mycket syd/ rak pålandsvind för att få harmonisk segling på Torö:s utsida för min del..

    Dock utrustad för Torö och kanske lite fel ute för Fitunas “plattvatten” men det
    var fina vågor och “bump & jump” och som vanligt riktigt trevlig stämning med allt från
    slalom, freestyle och våggrejer…alla såg ut att stortrivas i solen.

    Som sagt kanske lite fel utrustning tänkte jag och gick ut med en Fanatic Newwave Twin 84
    -“Twinfin på Fituna..ähummm som Masse brukar säga…” tänkte det är väl lika fel ute med
    en Slalom bräda på Torös utsida…
    MEN””” det visade sig vara den roligaste hårdvinds freeride bräda jag seglat på
    tack vare den lite större storleken på 84 liter och 57,5 bred; planade direkt,
    riktigt snabb, super balanserad, svängde som de mista vågbrädor jag seglat och flög fram…
    kom nästan ikapp Getwet och hans Slalom 😉 …njaä knappast men fullt tryck och gas hela tiden med 4,2.
    Bästa/ roligaste dagen på Fituna någonsin för min del. 😀

    Underbar omskrivning för “felbeslut”… 😀

    Men faktum är att att åka fullmacka med 4.2 på platt är ju j-igt skoj det med. Skönt att du hann krya på dig och segla!

    Åsså ser jag att du numera har Simmer-trasor i nävarna, en liten skräll ah!

  • senomar

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 18:08

    Tur att man inte åkte dit…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna 080814 …bilder…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.