• lowsahl

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 21:01

    Fituna lär bli mkt bra i morrn, funderar själv på att dra dit på förmiddagen å köra en heldag eller till Dalarö. Skönast vore att stanna kvar i västerort å köra i Kalhäll…. men det är ju alltid bäst vind utmed kustan. Varför så svårt att bestämma sig?

  • pete

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 06:41

    Fituna och Dalarö Askfatet lär funka fint idag (för mycket syd för Torö). Eller Årsta Havsbad eller Gålö Oxnö.

    Tänkte dra om ett par timmar, återstår bara att välja spot: Fituna eller Dalarö..?

  • tall-jonny

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 13:55

    Hur funkar Gålö Oxnö? Har besökt Skälåker några gånger på NO men inte andrar sidan ön för mer västliga vindar. På lördag verkar det dock som om man får dra till Mats Väg eller Skälåker enligt prognos. Ses därute på vattnet:grin:

  • pete

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 19:47

    Gålö Oxnö är mycket bra på S-SV, rejäla hoppvågor brukar det bli. Tyvärr inga brytande vågor men (med stockholmsmått) riktigt öppet och bra dyning som rullar in från Mysingen. Egentligen tycker jag att spottet ger roligare segling än både Fituna och Dalarö, “problemet” är att man ofta får vara rätt ensam – får man problem långt ut är det rätt långt att simma och tappar du höjd står saftiga klippor redo att ta emot. För övrigt tycker jag att Oxnö ger oslagbart vackrast naturupplevelse.

    Det ska funka på rak ost oxå, men det har jag kvar att testa.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.