• svenne

    Medlem
    27 juni, 2012 vid 17:23

    Kan du fethaja.

  • electric

    Medlem
    27 juni, 2012 vid 17:23

    Ja, stenarna är kvar – tills vidare. Men det går att utnyttja spoten ändå – genom att rulla prylarna 800 meter på kanotkärra, “skrinda” från Jula (alt Clas Ohlson) eller skottkärra (!). Och det finns det faktiskt några som gör! Har själv varit där och rekat (men ej kört än).

    Det tycks ju finnas chans till vind S-SV under fredag-söndag så då funtar jag själv på det. Om inte annat för att få användning för kanotkärran jag köpte på Biltema nyligen … . “Nyttigt med lite motion” som någon sade … (?).

    /Lars

  • lingon

    Medlem
    27 juni, 2012 vid 19:41

    Var flera som kört runt stenarna såg jag i helgen..

  • electric

    Medlem
    27 juni, 2012 vid 21:54
    Lingon;691991 wrote:
    Var flera som kört runt stenarna såg jag i helgen..

    Vad!!! Det var illa – MYCKET illa! Det äventyrar ju våra chanser att alls få nyttja stället!

    Tänk att folk inte fattar varför markägaren lagt dit stenarna: det är såklart för att de inte VILL ha fordonstrafik där! (Hoppas verkligen att det inte var vindsurfare!! Då finns det i alla fall chans att fortsätta samtalen med markägaren).

    Tack för att du informerade om detta.

    /Lars

  • dr-masse

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 08:23

    Ja, vi närmar oss (förhoppningsvis) en lösning för Fituna, väldigt mycket tack vare Lars insats.

    Även om vi, naturligtvis, inte kan ta ansvar för hur andra vindsurfare kör och väljer att ta sig ner till Fituna, så vore det oerhört bra om det inte körs förbi stenarna ett tag framöver. Nu är såklart inte alla som seglar på Fituna här på Surfzone och känner till hur vi (Södertörns Surfklubb) försöker lösa situationen, så känner du någon som vindsurfar regelbundet på Fituna, berätta gärna om situationen. Och, om möjligt, be de att respektera stenarna och undvika att köra förbi de.

    Vi vill ju alla (?) ha fortsatt tillgång till Fituna, utan stenar. Eller hur?

  • svenne

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 09:17

    Man kan ju också tänka sig att om det står en stor sten mitt på vägen så betyder det inte att den står där för att det är dekorativt, då brukar de stå bredvid vägen. Tyvärr är inte alla lika långsiktiga i sitt beslutsfattande som man kan förvänta sig av en vuxen individ och i en hel del fall kan man misstänka prematura irreparabla skador på prefontalcortex.

    Kortfattat: en del är fan dumma i huvet.

  • henryk

    Medlem
    28 juni, 2012 vid 21:32
    Electric;691987 wrote:
    eller skottkärra (!).

    Skottkärra !? Då e gruset snart borta 🙂

  • bjornen

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 11:23

    Står vid skansundet och himmersfjärden bjuder på 9-10ms stadiga. Hoppas det håller i sig. Riggar 7,0 och slalom.

  • electric

    Medlem
    29 juni, 2012 vid 11:36

    Tack för infon om Skanssundet! Vi är fler på väg dit från Södertälje.

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.