Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna el Dalarö i eftermiddag?

  • Fituna el Dalarö i eftermiddag?

    Publicerad av chl på 2 juni, 2006 vid 09:49

    Är det någon som ska ut idag??Ska öka sv 8-13 i eftermiddag enligt smhi!

    /Claes

    dude svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • imported_hakan

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 11:17

    Jag åker till Fituna nu!

    /Håkan

  • southe

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 11:27

    Jag som är rookie på stockholmssurfet undrar hur Fituna funkar en dag som denna. Vilka segelstorlekar brukar ni köra på under dagens förhållande tex?
    Tacksam för svar..

  • gurra1978

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 17:52
    southe wrote:
    Jag som är rookie på stockholmssurfet undrar hur Fituna funkar en dag som denna. Vilka segelstorlekar brukar ni köra på under dagens förhållande tex?
    Tacksam för svar..

    Nyss hemkommen från Fituna. Jag körde 5,2 och 100 l freestyle med ok tryck från 13-15 kanske men sen la det sig lite. Rätta valet var kanske 5,7 hela dagen. På slutet var det riktigt dåligt. Mycket personer på vattnet. Det var definitivt sjöbris idag.

  • marden

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 19:34

    hemkommen från en bra eftermiddag på dalarö körde från kl 16-19 med 85l slalombräda och fullkamrat 6,0 o 7,0 (nytt pers 30,0knop)medans balett seglarna körde 5,0 iallafall fram till kl 17,30

  • bopung

    Medlem
    2 juni, 2006 vid 20:00

    skönt uttryck!!

  • dude

    Medlem
    3 juni, 2006 vid 06:42

    Det var nog en klockren sjöbrisdag idag, det är ju fortfarande rätt kallt i vattnet – säg 13 grader – och strålande sol och en enligt halo/theyr sydvästlig grundvind på 3 m/s gjorde tydligen sitt 🙂

    Efter 17:30 orkade 5.3-vinden inte in till Fituna, men höll sig längre ut. Förmodligen blåste det fortfarande vid Rangsta även senare på kvällen.

    Det konstiga är att vinden drog sig från, vid tolvtiden ren väst, ner till rak syd och efter 17:30 till lite ostligt inslag. Var kom den ostliga vinden kom ifrån?…

    I såna här tider med kallt vatten och varm sol och stora luftmassor på väg med lokala sjöbrisar skulle det verkligen vara skönt att ha vindmätare på sina favoritspots.

    …vilket osökt leder oss in på lördagen som runt södra Stockholm enligt kanotvädret spås ge västlig grundvind på fem sex meter per sekund (enligt halo/theyr VSV vridande till VNV under dagen). Undrar vilket ställe som det pekar ut och om det ens är möjligt att spå sjöbrisarna idag…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna el Dalarö i eftermiddag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.