Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag 26/7

  • hangloose

    Medlem
    26 juli, 2008 vid 11:48

    Ser körigt ut. 1-2 m/s & VSV på Landsort just nu. Har abstinens…

  • swe-496

    Medlem
    26 juli, 2008 vid 16:51

    Det blev en timmes surf på Erstaviken istället. Största seglet 12,5.
    Kom en lätt bris vid 15-tiden. Den varade i ca 1 timme

  • hangloose

    Medlem
    26 juli, 2008 vid 17:35

    Låter bättre än att sitta o svettas på balkongen…

  • getwet

    Medlem
    26 juli, 2008 vid 19:42

    Eller varför inte sippa på en flaska Champagne och glo på Fituna i kikaren, från Oaxen………just nu så, just nu det, just nu bra skönt i kvällsolen och sonens gura lirar!
    Fan go sommar på er allihop!!!

  • mahi

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 21:05
    getwet;485166 wrote:
    Eller varför inte sippa på en flaska Champagne och glo på Fituna i kikaren, från Oaxen………just nu så, just nu det, just nu bra skönt i kvällsolen och sonens gura lirar!
    Fan go sommar på er allihop!!!

    Vart är du Getwet?
    Är på Orust. Fullständigt vakum på hela västkusten ngt jävla högtryck som parkerat..

    Seglat nåt eller bara champagne?

  • getwet

    Medlem
    28 juli, 2008 vid 06:31

    Fullständigt vacum här med, i Sthlm alltså! Annars har denna säsong varit fantastisk i Sthlm/Fituna (inga värstingdagar men sisådär 7-10ms några ggr i veckan och någon enstaka dag lite till) och jag är sedan några dagar hemkommen från en fantastisk 17dagars tour i Danmark med vind nästan vareviga dag.
    Kommer vara hemma ett tag nu medans högtrycket ligger fast men rör nog på mig direkt till Gotland när windguru visar annat än vita och ljusblå rutor. Fick en fantastisk dag där i tisdags och vill bara tillbaka så fort som möjligt.

    När rullar du hemåt igen då? Känns som läge för en trevlig kväll på altanen tycker jag med alla surfkompisar, och gärna då efter en heldag på Fituna!

  • mahi

    Medlem
    28 juli, 2008 vid 21:38
    getwet;485323 wrote:
    Fullständigt vacum här med, i Sthlm alltså! Annars har denna säsong varit fantastisk i Sthlm/Fituna (inga värstingdagar men sisådär 7-10ms några ggr i veckan och någon enstaka dag lite till) och jag är sedan några dagar hemkommen från en fantastisk 17dagars tour i Danmark med vind nästan vareviga dag.
    Kommer vara hemma ett tag nu medans högtrycket ligger fast men rör nog på mig direkt till Gotland när windguru visar annat än vita och ljusblå rutor. Fick en fantastisk dag där i tisdags och vill bara tillbaka så fort som möjligt.

    När rullar du hemåt igen då? Känns som läge för en trevlig kväll på altanen tycker jag med alla surfkompisar, och gärna då efter en heldag på Fituna!

    Tillbaka i sthlm 10-15 Augusti. Ser fram emot en Fitunadag med avslutning på din altan.

    Innan dess funderar jag på att åka till Danmark ett par dagar. Lite dålig koll vart man skall åka dock. Har varit på “vannet sjö” eller ngt liknande innanför Klitmöller. Bra men hört att det skall vara bättre längre söderut, “hvide sand” snackar folk om.

    Vart var ni? Bra tips på boende och övrig info om spots skulle vara mumma..

    Vart kör du på Gotland?

  • getwet

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 12:30

    Krik, ca 3mil söder om klitmöller är hur bra som helst. I mitt tycke bättre än Hvide sand. På sydliga vindar krävs dock weedfena.

    Var på Fårö, när du kommer hem så drar vi på första bästa progg.

  • mahi

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 19:29
    getwet;485621 wrote:
    Krik, ca 3mil söder om klitmöller är hur bra som helst. I mitt tycke bättre än Hvide sand. På sydliga vindar krävs dock weedfena.

    Var på Fårö, när du kommer hem så drar vi på första bästa progg.

    Japp. Första bästa prog, surf och altanrally it is.

    Krik, är det i nordsjön eller innanför i ett av “innanhaven”. Hur bodde ni där?

  • getwet

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 07:20

    Limfjorden, norra delen. Rekom. campingen ca 500m från spotet. Har både stugor och vanlig camping samt quickstop för husbilar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag 26/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.