Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag 4/8?

  • Fituna idag 4/8?

    Publicerad av oscarlj på 4 augusti, 2011 vid 07:07

    Har aldrig surfat i Fituna förr, kanske är möjligt för en premiär idag?

    Hur länge kan man hoppas att brisen håller igång? Är det för sent att vara ute strax efter 17?

    Är det lätt att hitta eller finns det någon bra väg att ställa in GPS:en på?

    /oscar

    electric svarade 12 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sunkan_

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 08:00

    Kan tänka mig att prova, men är osäker på ifall prognosen är tillräcklig för att motivera resan.

  • oscarlj

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 13:30

    Nä, det verkar inte som brisen har kommit än, då kanske inte det blir av?

    Medelvinden har legat runt 5m/s i Brandalssund på VIVA sjökartsappen under hela em.

  • petalz

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 19:11

    Nä de va klent idag, kom aldrig igång ordentligt. Man kunde plana lite me stora grejer (8.5) men de va rätt kass

    / Peter

  • d-cooper

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 08:15

    Vad tror ni om idag? Funderar på att sticka från jobbet vid 13 tiden. Kan det bli något i eftermiddag?

    :cool2:

  • sunkan_

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 09:35

    Det var nog lite tur att jag inte åkte dit igår då.. Idag blir det brevik i åkersberga för mig. Familjen ska med så det kanske inte blir någe surf ifall det inte blåser bra, men där kan man ju göra lita annat också..

  • jox

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 14:05

    Nån som kan ge en update hur det ser ut idag? Funderar på om man ska sticka dit direkt från jobbet nu…

  • d-cooper

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 19:20

    Blev tyvärr inte Fituna idag. Åkte till Arlanda cable-park istället. Mycket bra:)

  • electric

    Medlem
    6 augusti, 2011 vid 08:48

    Rapport Fituna torsdag 4/8 och fredag 5/8: Ca 25 pers var där. Båda dagarna bjöd på sjöbris. Den var inte särskilt stark (det är ju långt in på sommaren), men ändå tillräcklig för att få planing med 8 kvm och uppåt (även om jag som är lättviktare klarade mig med 7.4 på 104 l bräda 🙂 ). Medan vinden på torsdagen dalade vid 18-tiden så övergick den på fredagen vid samma tid i sydlig grundvind, starkare än sjöbrisen, vilket gav de få som då ännu var kvar en timme bunussurf.
    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna idag 4/8?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.