• fastforward

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 21:28

    Vilken prognos var det? Såg ju helt dött ut där jag kollade.

  • hanlar

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 05:23

    smhi sv 4-8. Kanotvädret 4-5 och sol. Lite brisförstärkning så har man 7 sekund..

  • fastforward

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 08:05

    I see, det är den där skumma brisen som smyger in alltså. Känns lite vanskligt att sitta i bilen en timme för att det “kan” bli sjöbris bara.

  • tocha

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 07:15

    Ni som kan Fituna och vet när det funkar, vad tror ni om idag fredag 9/5 (för mycket väst?) eller imorgon lördag? Brukar det dra igång vid 2 tiden eller? Tacksam för tips, en bit att åka… men solen är här o finare väder blir det väl inte så här års, bara vinden som är klen…

  • bjornen

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 07:28

    @Tocha 464202 wrote:

    Ni som kan Fituna och vet när det funkar, vad tror ni om idag fredag 9/5 (för mycket väst?) eller imorgon lördag? Brukar det dra igång vid 2 tiden eller? Tacksam för tips, en bit att åka… men solen är här o finare väder blir det väl inte så här års, bara vinden som är klen…

    Jag brukar hålla lite koll på riktningen på landsort http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567 och vrider det åt rätt håll och det blåser en 5-6 sekundmeter där (typ som nu 🙂 )så kan det vara riktigt bra med lite större prylar vid Fituna. Jag har nog tänkt att dra dit efter lunch om solen/riktningen håller i sig.

    //Björn

  • mahi

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 07:51

    Björnen,

    Tror inte jag kan komma loss för surf idag. Nyfiken att höra hur det går dock. Slå gärna en pingla när du kommer dit.

  • getwet

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 07:54

    @mahi 464217 wrote:

    Björnen,

    Tror inte jag kan komma loss för surf idag. Nyfiken att höra hur det går dock. Slå gärna en pingla när du kommer dit.

    Kan du fethaja att vi kommer att göra, framförallt om det blåser!:wink:

  • tocha

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 09:44

    Tack för tips björnen, kanske ses i em, hoppas det blir vind!

  • bjornen

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 17:37

    Den spekulationen gick ju jättebra, blåste nordligt när jag va där :smirk: Nåja i morgon MÅSTE det bli vind… Nu ser jag mer stjärnor på windguru än jag har sett dom senaste 3-4 veckorna 🙂 vad nu det är värt :confused2:

    //Björn

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.