Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna: Status + Meddelande från markägaren

  • Fituna: Status + Meddelande från markägaren

    Publicerad av electric på 2 augusti, 2012 vid 22:53

    Många frågar om läget betr Fituna. Här lite info samt ett meddelande från markägaren.

    Vår vägbom (http://www.nilsahlgren.se/ahlgrens-bom-%E2%80%93-skyllbergsbommen.html) levereras nästa vecka (6-10/8). Men den ska också sättas på plats! Det innebär att gräva gropar (1.5 m) och så gjutarbete. Hjälp behövs! Tid (om ca 2 veckor) meddelas här på konfen samt i mail till medlemmarna. Jobbet samordnas av Getwet-Micke. (Om någon kan ordna en liten grävare, BobCat eller liknande, så vore det suveränt! Maila oss på sodertornsurf@gmail.com eller ring (tel på http://www.sodertornsurf.com/index.php?option=com_contact&view=category&catid=12&Itemid=53).

    När bommen är på plats och rutinerna för lås och parkering är klara (slutet av augusti) så kommer vi att ta ut en liten särskild avgift, prel. 100 kr, av de medlemmar som önskar tillträde. Detta för att bekosta de initiala investeringarna. Info kommer i mail.

    /Lars, kassör Södertörns surfklubb (http://www.sodertornsurf.se)

    Meddelande från Fitunas markägare:

    Hejsan alla surfare!

    Vad vi förstår har ni alla ett brinnande intresse för att ge er ut på vågorna och färdas med vinden här utanför Fituna. Min bror är en biten surfare både på längden och tvären och jag förstår att vädrets makter aldrig sätter stopp för när man surfar – så länge inte isen ligger finns det inga hinder för att plocka ihop grejerna och ge sig ut!

    Med detta vill vi hälsa er alla hjärtligt välkomna att surfa utanför kusten här och vi har varit tvungna att en tid ha stängt av vägen ner till grustaget där ni brukar parkera. Detta för att vi har haft andra som hälsat på utan samma goda intentioner som ni. Vi är måna om att hålla vår fastighet öppen så mycket vi kan för allmänheten, men vi vill inte heller att våra marker används som soptipp – därför är det ibland en svår balansgång vad man skall ha öppet.

    Vi hoppas att ni skall ha mycket glädje av att kunna utöve er sport och att vi tillsammans kan försöka hålla det på ett sådant sätt att vi kan upplåta marken i fortsättningen också. Det är för oss viktigt att alla tar ansvar för att inte parkera så att ni står i vägen för vår verksamhet och det gäller då att vi skall kunna hämta grus för vägar på våra marker. Er kontakt Lars har all information för detta. Vi ser också att alla tar med skräp med sig hem, vi har tyvärr ingen ambulerande sophämtning där nere utan det är ert ansvar att lämna det lika fint som när ni kom dit.

    Vi vill önska er alla en fortsatt trevlig sommar och hoppas att ni kan få fortsatt glädje av de fantastiska vindarna här utanför Fituna!

    Med vänliga hälsningar Michael och Marika Lindblom, ägare av Fituna

    gnm
    /Lars

    carolinec svarade 11 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-496

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 05:02

    Grymt bra… Nu är det bara att se till att hålla det rent och snyggt på Fituna.
    Grymt bra jobbat alla som har varit inblandade i jobbet med att få tillträde till Fituna igen.

    TACK allihopa

  • trimmarn

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 05:54

    Fantastiskt! 🙂

  • wavejump

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 09:48

    Underbart!

  • svenne

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 17:16

    Marika säger vågorna. Jag ser ett grustag. Jag tror att gruset i alla fall räcker till 80-90 meter konstgjort rev.
    Kan vi betala för bygglovet för en surf lounge? 😉

    Skämt å så, kul att de är positiva!

  • mattsson-andreas

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 21:01

    Jag är en stolt bror till en förstående syster!!!! Härligt Lars att allt snart är på plats för er att köra igen. Aloha.

  • carolinec

    Medlem
    4 augusti, 2012 vid 15:51

    Bra jobbat! Två nya medlemmar till Södertörns surfklubb på ingång och två som gladeligen betalar för varsin access till Fituna. Åter igen – vilken insats. Och kul med en markägare som visar förståelse och är intresserad av att andra ska kunna fortsätta glädjas åt platsen. Om jag någon gång äger mycket mark lovar jag att bli likadan! /Caroline

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna: Status + Meddelande från markägaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.