Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Fitunabrisen" – Rapport tack!

  • dude

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 09:26
    gurra1978;471315 wrote:
    Kan vi inte anmäla “fitunabrisen” till mythbusters och få svar på om den verkligen existerar 😀 😉

    Du vet hur det funkar Gurra:cool2: Bra förutsättningar är sällan och däremellan så är det många som chansar! Nu den här veckan har det vart en dag som sett skapligt bra ut med 3 m/s SV grundvind vilket enligt getwet gett 8-9m/s vilket är rätt bra. Nu kommer det ett par eller några fler sådana dagar före det blir för varmt igen. Förra året har jag för mig att Fitunadagarna uteblev helt och hållet.

    Ja för oss stockholmare som har en dag på helgen över och någon eftermiddag möjlig att komma loss i veckan är det bara Fituna som kan lyfta oss ur intet. Men så fort man har en hel helg så är det ju bara att köra bil några timmar, men det är ju klart att man då måste ha koll på prognoserna för de ställen man skulle kunna tänka sig åka då också! Det blir mycket prognoser att hålla koll på!

  • blabussen

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 14:33

    ingen bris idag heller.. endast ett gäng formula surfare var ute med sina flytbryggor.. mythbusters nästa.

  • gurra1978

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 14:43
    blåbussen;471417 wrote:
    ingen bris idag heller.. endast ett gäng formula surfare var ute med sina flytbryggor.. mythbusters nästa.

    Från plausible till busted hör jag 😀

    Niklas, du borde åka ner till Klagshamn imorgon för att segla riktigt bris, ta en tur ut till Skanör och Falsterbo på måndag och segla vågor på tisdag vid Löderup. Det låter väl som en bra plan för dig? Det hade jag gjort om man inte jobbar.

  • dude

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 16:51

    Menar du att måndag funkar också? Skulle kunnat vara ett alternativ. E bara ett jobbmöte ivägen på måndag och så vill vi testa hur det går o vad vi tar med oss o göra det enkelt denna första gång, så vi stannar i Stockholm på söndag.

    Beskriv gärna vilka prognoser du tittat på och hur du avgör att Klagshamn går av imorn, om du nu menar att Skanör och Falsterbo blir bra på måndag eller om det bara skulle vara trevliga utflykter en vindfattig dag och, vad som pekar på vågor tisdag på Löderup. Var ligger ens Löderup???

  • musmagneten

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 15:11

    Å hur var det idag då?

  • getwet

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 16:59

    Gissar runt 7ms idag.

  • _frippe_

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 18:14

    @getwet 471624 wrote:

    Gissar runt 7ms idag.

    Det stämmer nog rätt bra. Jag mätte upp 5-6 m/s på stranden vid 13:30 så det var nog 7-8 m/s ute på vattnet under eftermiddagen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing "Fitunabrisen" – Rapport tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.