Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Fixa DVD menyer från egna klipp

  • Fixa DVD menyer från egna klipp

    Publicerad av surfmc på 20 maj, 2005 vid 15:15

    Jag har filmat en del och tänkte om det går att bränna över filmen på en DVD. Jag har redigerat i windows movie maker. Kan man göra en DVD med menyer där man kan välja mellan olika sekvenser?
    Finns det något bra program, har hört att det ska gå at göra med Nero.

    Vilka program är bra att redigera film i för övrigt, är det någon som har tips på program så är jag tacksam för svar. Det gör inget om de kostar lite men det får inte ruinera min plånbok

    ola_p svarade 18 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • Knatte

    Gäst
    21 maj, 2005 vid 05:46

    Adobe Premiere och Pinacle Studio är ju två kända program för videoredigering som ofta används.

  • styret

    Medlem
    23 maj, 2005 vid 12:34

    adobe premiere, final cut eller avids olika dv program rockar.

    premiere är nog det som lirar bäst med pc. det är dessutom vl integrerat med adobes dvdprogram som jag inte kommer ihåg vad det heter. Ola P kanske har koll. Ola!

  • bohm

    Medlem
    30 maj, 2005 vid 09:55

    Här kostar det gratis… Men jag uppmanar inte till stöld, dock är det ens egna samvetet som avgör om man vill snatta nåt som någon annan har som levebröd…. smile.gif
    http://www.thepiratebay.org/torrents-details.php?id=3320961&hit=1

  • ola_p

    Medlem
    30 maj, 2005 vid 14:05

    Njae… Vad som gäller på windows sidan har jag inte koll på. Men dvdstudiopro är riktigt fett bra, clusterstöd å grejer också! Tyvärr hjälper det ju inte dom som kör windows.

  • sj0gren

    Medlem
    24 juni, 2005 vid 11:55

    Movie maker är ju pissigt som fan. Kör med Adobe Premiere Pro istället.

  • mrmille

    Medlem
    6 juli, 2005 vid 00:45

    ska du göra en DVD rekomenderar jag följande sätt

    0. gör ev. manus =)
    1. Klipp ned allt och mecka ihop de delar/avsnitt du kan tänka dig
    2. Exportera ut respektive klipp i ms-DV format. Strukturera upp allt i mappar etc, det kan bli mycket olika klipp.
    3. Installera sedan något av följande program
    – Adobe Encore (tungt men äckligt bra)
    – Tmpeg suiten (klart bättre för enklare produktioner, snabbt!!!)

    Tmpeg hittar du på
    http://www.pegasys-inc.com/en/index.html

    Du bör ta hem
    * TMPGEnc 3.0 XPress (gör om msDV avierna till mpeg2/dvd)
    * TMPGEnc DVD Author 1.6 (här laddar du in mpeg filerna och kan skapa menyer, undermenyer fan och hans moster)

    *skapa dvd*
    *bränn*

  • surfmc

    Medlem
    31 juli, 2005 vid 23:48

    Vilket program rekomenderar du får att fånga filmen från kameran? Jag har laddat ner de andra programen som du tipsa om men inte hunnit kolla på dem ännu.

  • ola_p

    Medlem
    1 augusti, 2005 vid 12:25

    Programmet som du skall klippa i, dvs, premiere, avid, fcp, moviemaker å allt vad de billigare programmen heter.
    Att logga materialet ordentligt är tråkigt och tar tid, men genom att sortera redan där så sparar man en masssa jobb i slutänden, och har man mcket material så är det inte så mkt att välja på om man vill ha det i närheten av överskådligt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Fixa DVD menyer från egna klipp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.