• Publicerad av snaffe på 18 juni, 2009 vid 20:19

    Satte min första flaka för i år idag! Men allt gick så snabbt så jag han inte riktigt tänka på vad jag gjorde rätt.

    Fråga:
    Var ska jag ha händerna på bommen när jag går in i manövern? Bakhanden riktigt långt bak eller? Har sett att vissa låter framhanden glida bak på bommen direkt efter upphopet. Hur gör ni som kan?

    snaffe svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mbkpeter

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 23:32
    snaffe;554173 wrote:
    Satte min första flaka för i år idag! Men allt gick så snabbt så jag han inte riktigt tänka på vad jag gjorde rätt.

    Fråga:
    Var ska jag ha händerna på bommen när jag går in i manövern? Bakhanden riktigt långt bak eller? Har sett att vissa låter framhanden glida bak på bommen direkt efter upphopet. Hur gör ni som kan?

    Grattis! Alltid kul när folk klarar ett nytt trick!

  • snaffe

    Medlem
    21 juni, 2009 vid 09:16

    Ingen som har lite tips?

  • aggrosurf

    Medlem
    21 juni, 2009 vid 11:15

    Kul att klara nya trick.Grattis Oftast så fattar man inte riktigt vad som hände?
    Det du beskriver att ha händerna långt bak på bommen är till mycket hjälp för att inte över rotera flakan / man trycker eller “styr” riggen lite före brädrotationen.
    Kör så det ryker.
    Annars är flaka krascher ett bra sätt att räkna lattor med näsan.

  • martinlundgren

    Medlem
    21 juni, 2009 vid 20:27

    Spelar inte så står roll, andra saker som är viktigare. En del flyttar bak bakhanden en del, eller båda händerna ..

  • s66

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 18:04

    Viktigaste är att ha framhanden helt rak…bakarmen ngt inskotad. Frambenet lika rakt som framhanden och slit upp bakbenet för allt vad tygen håller.

    Lycka till!!

    Mvh Andreas

  • snaffe

    Medlem
    22 juni, 2009 vid 20:32

    Ok!
    Får ut och nöta bara vinden kommer.
    Tack för tipsen!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.