Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fläskigt surf imorgon, vart!?

  • johnjrambo

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 22:11

    Lätt att vi gjorde..men någons bil står fortfarande kvar..nämner inga namn..hrm…
    HAHA vi undrade va fan du pysslade med där borta på andra sidan, vi misstänkte att de var starthjälp du fick, o där ser man!! hahaha.
    Helt klart en underbar o action fylld dag detta…

  • the_novice

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 22:31

    Haha, hur kom ni förbi bommen då?

    Var i fisken idag och det var livsfarligt med det höga vattnet, alla små kobbar var dolda…

  • fredrik-ygge

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 06:19

    @The_Novice 370976 wrote:

    Var i fisken idag…

    När var du där? Jag var där fram till lunch ungefär.

    Efter lördagen kände jag mig rätt mör i kroppen och tänkte ut och finåka lite i mer normal kuling och valde därför f.m. Åkte dock rakt in i en av mina märkligare surfupplevelser hittills. Ena minuten åkte jag lugnt i strålande sol, nästa minut var jag på St Rösö i “nödhamn” i en vansinnig hagelskur. Sikten var obefintlig och det vara bara att ta skydd och vänta ut. Några minuter senare kunde jag gräva fram prylarna under någon centimeters issörja. Saknade en kamera! Det var en syn.

    Seglade tillbaka och packade ihop. Kände att jag fått nog med stryk för en dag. När allt var ihoppackat lyste solen igen och det blåste en perfekt kuling.

    Edit: Får nog lägga till en bild från Onsala vindmätare för dem som inte upplevde det själva. På f.m. var det alltså typ 12 m/s i medel med vindbyar på 21 m/s.

  • jalla

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 08:18

    Det va som f…n att ni blev kvar så länge! Glad att jag själv hann ut när det sjunk undan lite vid 17 tiden innan det steg i rasande fart igen. Undrar hur min bil mår efter en salt dusch?
    Bortset från det va det kanon i askim, mycket bättre än så blir det nog inte. Tur att vi inte drog efter lunchen med mycket konstiga vindförhållande 🙂 Grattis till DMI som hade 100% rätt när det gäller vindprognosen för igår.
    /SES

  • the_novice

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 12:22

    @fredrik.ygge 370989 wrote:

    När var du där? Jag var där fram till lunch ungefär.

    Jag körde senare, det skulle ju inte “blåsa” förränn på eftermiddagen…
    Var först i Torkelstorp och kollade men gick vattnet ända upp till vägen i kröken vid beget så det gick knappt att komma fram, plus att hela viken var en enda choppig massa med piren under vatten mm.

    Var väl i fiskebäck vid 4 tiden och prickade in den “stadiga” vinden kring 15 m/s som syns på kurvan. Körde i shitbay som hade ett tufft bryt att ta sig ut igenom…

  • the_novice

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 12:25

    Hur kom ni ut på marholmen är bommen borta!!?

  • johnjrambo

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 16:43

    hemligt!

  • the_novice

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 22:09

    Haha, så Björlanda maffian flyttat till Askim nu…. 😀

  • jalla

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 08:23

    En ledtråd! Börjar på A och slutar med …

  • callep

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 08:24

    …yckel

  • the_novice

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 09:04

    Jag trodde att dom skulle bytas ut? Lär tydligen vara så att vissa missbrukar dessa …ycklar

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fläskigt surf imorgon, vart!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.