Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka Boards

  • Flikka Boards

    Publicerad av klaus-p på 17 november, 2010 vid 10:32

    Can anybody who have tried or bought a Flikka Board give a review of how they perform compared to other boards?

    I have seen several of them in Gislövs and they look real nice. I will order a Witchcraft or a Flikka (twin og quad) within the next month to replace my beloved RRD Twinwave 74 but have not decided yet.

    You can write in swedish, which I fully understand.

    s66 svarade 13 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • poppo

    Medlem
    18 november, 2010 vid 20:30

    Svårt att säga generellt “how they perform”, finns många färdiga mallar att välja bland och dessutom full-custom alternativet.

    Min full-custom quad/twin är den absolut bästa vågbräda jag seglat. Går inte att jämföra med produktionsbrädor. Svänger sjukt bra med driv, looseness och snap. Håller för allt och är riktigt lätt. För mig är det en rejäl boost i utvecklingen!

    Specs här.

    Kolla senare inlägg på bloggen för bilder på vattnet.

    har postat den förr, men bilden visar på en svängtyp som jag aldrig behärskat innan:
    cutback.jpg

    Dessutom mkt god och proffsig kontakt direkt med shapern – kort sagt, rekommenderas varmt!

  • klaus-p

    Medlem
    19 november, 2010 vid 09:52

    Hey Poppo,

    Thanx for answer and what a nice pic (and board).

    I am light like you (72 kg.) and like a very loose board like the RRD Twinwave. How is your board compared to your Goya Twin in terms of how loose it is, how fast it is and compared to that the Goya sits quite low in the water (from what I have heard)?

  • poppo

    Medlem
    19 november, 2010 vid 14:51

    som alla quads med mkt rocker sitter den lite tyngre i vattnet innan man är “powered up”.
    jag skulle säga att det mest är en känsla som var påtaglig första gången, sedan tänker man inte på det.

    jämfört med goyan är den aningen långsammare i ren toppfart, men mer loose – samtidigt som den biter och driver bättre mha quadfins. goyan är mer “allround” + att den fått väldigt bra kritik i större vågor (något som jag inte testat min flikka i än).

  • s66

    Medlem
    19 november, 2010 vid 15:17

    Kontakta gärna mig för info om Flikka Boards.

    andyswe66@gmail.com
    Tel: 0709 546676

    Mvh Andreas
    http://www.s-66.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka Boards

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.