Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flow eller twintip

  • Flow eller twintip

    Publicerad av anonym-anvandare på 16 maj, 2002 vid 09:06

    Hej hopp!
    Står i valet och kvalet av att välja bräda. På ena sidan finns en Mistral Flow 266 och på den andra en RRD Twintip, båda från -99 och på ca 95L.
    Någon som har några erfarenheter att dela med sig om någon (eller båda) av brädorna? Hade tänkt och ha dem typ i mälarmiljö men även åka ner till varberg och testa lite vågor.
    Flowen är väl aningens snabbare (fart är kul smile.gif) men vad mer kan vara värt att veta?
    Tack på förhand!

    anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:12

    Jag har kört flow 266, jag tycker att det var en riktigt rolig bräda. Men jag hade problem i jipparna då jag väger runt 90 kg och det blåste inte så mkt så jag sjönk igenom.
    rrd twintip har jag aldrig kört,

  • adde

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:29

    Jag har ägt en TT medium från 99. Det är en väldigt bra bräda, och inte så långsam som man kan tro.

    TT:n är ju freestyle dvs lättpopad och planar snabbt, men du ska nog hålla dig freestyle och våg segel, inga rena freerace (typ NP diablo) men freemove (typ NP raf jet) går nog bra om du vill köra-fram-och-tillbaka. Den är lättgippad (både snäva och vida gippar).

    Skulle tro att 7.5 är vad den klarar uppåt (har bara kört max 6.5 själv) och ner mot 4.5 om det inte är för vågigt (har kört 3.7 i Vargas och Pozo smile.gif )

    Vad som talar emot är väl att den (antagligen, har ju inte kört flowen) är sämre på höjdtagning. Men det kan nog kompenseras lite med en rakare/större fena.

    /adde

  • c_c

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:40
  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:52

    Du har inte funderat på en Fanatic Skate.
    Riktigt bra bräda, råkar ha en -01 liggande, är du intresserad maila mig på: j.stolt@spray.se

    MVH
    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 10:43

    Underbart ställe det här!!
    Tack för all respons, nu ska jag ta mig en liten funderare smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 12:20

    Hmm… Jag hörde att twintipen pga att den hade lägre nos, kunde gräva ner sig lite i vågorna om det blev för choppigt.
    Kan det stämma?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 maj, 2002 vid 12:48

    Vill du lära dig en massa trick, faramförallt av typen spinboard som vulcans och spock och liknade kör på TT.

    Ska du åka mer fram och tillbaka och “känna på” vågsurfing i Varberg – kör 266.

    Om du inte är riktigt intresserad av Freestyle skulle jag hålla mig ifrån en freestyle på Mälaren….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flow eller twintip

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.