Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyg till Fuerteventura på sommaren

  • Flyg till Fuerteventura på sommaren

    Publicerad av planing på 13 april, 2011 vid 19:02

    Vad är det smidigaste sättet att ta sig till Fuerteventura på sommaren? Det verkar som att charterbolagen inte flyger på sommaren.

    surfslusken svarade 13 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    13 april, 2011 vid 19:07

    Charterflyg till GC, 3 tim båt till Morro Jable på södra Fuerte.
    Charterflyg till Lanzarote, 30 min båt till Corralejo på norra Fuerte.
    Har du inga prylar med kan du ta flyget från GC, små plan.

  • hanke

    Medlem
    13 april, 2011 vid 19:18

    Kanske inte smidigaste men det billigaste jag åkt var med Ryan air med byte i Barcelona, vi fick tom en natt på flyplatsgolvet i barca… inte fel… Funkar inte om man ska ta med sig prylarna dock..

  • surfslusken

    Medlem
    13 april, 2011 vid 19:36
    hänke;652432 wrote:
    Kanske inte smidigaste men det billigaste jag åkt var med Ryan air med byte i Barcelona, vi fick tom en natt på flyplatsgolvet i barca… inte fel… Funkar inte om man ska ta med sig prylarna dock..

    Ja kan ju ha sett fel, men har för mej att han frågade just efter de smidigaste sättet.

  • planing

    Medlem
    13 april, 2011 vid 20:25
    surfslusken;652435 wrote:
    Ja kan ju ha sett fel, men har för mej att han frågade just efter de smidigaste sättet.

    Ha, ha, ha…

    Funderar på att hålla till i södra delarna, så det kanske är lika bra att ta båten från GC då… Har du åkt båtarna? Måste man förhandsboka, eller brukar det finnas plats? Känns inte kul att bli sittande på GC :). Har du flugit småplanen oxå? Det bokar man hemifrån då förståss…

    Var bodde du när du hängde i Sotavento? Det e väl meckigt att harva fram och tillbaka till Corralejo varje dag även om det är mer liv där…

    Man behöver inte förhandsboka boende, va? Det fixar sig, va?

  • surfslusken

    Medlem
    13 april, 2011 vid 20:34

    Allt fixar sej alltid, ett par Cubata bara och alla bekymmer försvinner!
    Har åkt båda båtarna nåra ggr. Inga problem me plats från GC, stor båt går typ 1,5 ggr dygn har ja för mej.
    Från Lanzarote är båten mindre, men de finns två så de går en i halvtimmen.
    Små planen mellan Fuerte o GC går åxo typ en i halvtimmen på morron o eftermidda.
    Finns folk som jobb pendlar mellan öarna. Har aldrig bott i Sotavento, känns som att de kan bli “lite” tråkigt där på kvällen efter surfet, iaf för min smak:)
    Var du än ska bo så löser du de bäst på plats.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyg till Fuerteventura på sommaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.