Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyg till Maui

  • Flyg till Maui

    Publicerad av jocke-g på 10 mars, 2013 vid 07:38

    Till er som har åkt en del till Maui. Jag undrar vad kostnaden för flyget brukar hamna på. Vad är ett bra pris på biljetten dit.

    calle svarade 11 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mag

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 13:17

    Kring 8000 är bra, 10000 normalt, 12000 är tyvärr inte så ovanligt. Dollarkursen håller ner priserna just nu.

  • oaxen

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 14:12

    MEN, för en månad sedan gick två stora anerikanska flygbolag ihop. Över natt ändrades biljettpriserna till grannön Oahu från 7300 kr > 9500 kr. De har varit nere under 9000 kr och pendlar en del. Ligger och kollar stolar varje dag. Förra året var det betydligt svängigare neråt.
    Nu verkar det ligga stabilt. : (
    I fjol fick vi tag i biljetter för 6900 kr.

  • jeppepeppe

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 19:30

    Ska du ha med grejor kan det vara bra att kolla vad de olika flygbolagen tar, varierar ordentligt. Jag flög med United precis för ca 8000 ToR och prylarna kostade $200 enkel.

  • drx

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 09:50

    @Jeppepeppe 707919 wrote:

    Ska du ha med grejor kan det vara bra att kolla vad de olika flygbolagen tar, varierar ordentligt. Jag flög med United precis för ca 8000 ToR och prylarna kostade $200 enkel.

    Om man inte absolut vill ha sina egna grejer kan jag rekommendera att hyra prylar, vi betalade 50 dollar per dag på Hot Sails vid Kanaha och då kunde man byta fritt mellan t.ex SUP-prylar på morgonen och sedan vindsurfinggrejer på em när vinden började komma igång.

  • dr-masse

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 09:52

    Hur vare att flyga med United? Har hört lite olika om just de… överlever man? :crazy:

  • jocke-g

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 21:00

    Var brukar ni andra titta på biljetter?
    Och nästa fråga blir ju givetvis vad boende brukar kosta. Vad är ett ok pris/dygn? Jag komemr åka med hela familjen så ett minimalt rum visar inte rätt prisbild så att säga. Och jag är inte ute efter lyxboende.

  • stoorfaen

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 07:34

    Jag hittar bara apdyra biljetter, minst 18 laxar! Vilka bokar ni med? Vart flyger ni från? hur långt innan bokade ni? När flög ni?

  • steffo

    Medlem
    14 mars, 2013 vid 08:11

    Flög nyligen med KLM och Delta för 7700:- bokade 6 mån i förväg. Mitt i veckan brukar vara billigast.

    Fick med prylarna för 1200 SEK enkel

  • stoorfaen

    Medlem
    15 mars, 2013 vid 19:14

    Sweet, nu hittade jag lite prisvärt! 🙂

  • calle

    Medlem
    17 mars, 2013 vid 19:36

    Flög just Air France för dryga 8000, betalade 200 Euro för grejerna (28 kg). Brädan har dock inte kommit fram än, den skall komma idag ca 36 timmar försenad, vi får väl se. Tror vi hade för lite tid på oss mellan planen i Paris, det var bara en timme.

    / Calle S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyg till Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.