Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Flyg till SA

  • Flyg till SA

    Publicerad av blast på 8 september, 2010 vid 16:34

    Ni som var nere vid kapstaden förra vintern, med vilket bolag flög ni?
    Jag har kollat upp några bolag British Airways, KLM och Lufthansa.
    British Airways tar inte med någon windsurfingutrustning alls, KLM tar 200euro per väg och Lutfhansa tar 300euro.
    Finns det verkligen inte något bättre alternativ?
    Jag har hört att med Virgin är det gratis men då får man ta SAS separat dit vilken inte är så skoj med en liten 8 månaders.

    Om det är några andra som är på väg att boka resa till SA under februari (4 veckor) så kanske man kan hitta något sjyst boende tillsammas. Vi är två personer plus den lille.

    kaolle svarade 7 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • rad

    Medlem
    8 september, 2010 vid 18:19

    Aj, förra året var det 80 euro per väg med KLM MEN nu verkar de ha nya regler…ser ut som KLM inte flyger prylar längre än 200cm utan hänvisar dem till KLM Cargo, eller?

    Surfing equipment between 200 cm and 300 cm (78 to 118 inch) in length or weighing more than 32 kg (70.5 lbs) will be transported as freight by AIR FRANCE-KLM Cargo.

    The regulations below regarding wind, wave or kite surfing equipment or body boards apply to all tickets, including those issued before 28 March 2010. Reserve the transport of your surfing equipment at least 48 hours before departure. Your reservation must be confirmed before departure.

    Windsurfing equipment may consist of a board, mast, sail and boom and must be packed in 1 package, preferably in a ‘quiver bag’.
    Kite surfing equipment may consist of a board and a kite bag and must be packed in 1 package, preferably in a kite bag.

    If your wind, wave or kite surfing equipment or body board is no longer than 200 cm (78 inch) and no heavier than 23 kg (50.5 lbs), it will be regarded as a piece of normal baggage. Excess baggage is only charged for surfing equipment that is longer than 200 cm (78 inch) or heavier than 23 kg (50.5 lbs).

    Surfing equipment between 200 cm and 300 cm (78 to 118 inch) in length or weighing more than 32 kg (70.5 lbs) will be transported as freight by AIR FRANCE-KLM Cargo.

  • blast

    Medlem
    9 september, 2010 vid 12:00

    Ja, windsurfingutrustning körs med separat plan. När jag ringde till KLM säger de att de oftast levererar till dörren men ibland får man åka till flygplatsen och hämta upp brädan.
    Finns det inget annat bolag som man kan flyga med till SA?

  • janne_b

    Medlem
    4 oktober, 2010 vid 19:30

    Olandersson har flugit Turkish de senaste gångerna, skall vara billigt och bra med utrustningen. Själv åker jag Lufthansa, kört med en “luring” bokar grejerna som surfutrustning 2m och 30kg. Då får man med bräda 2segel bom mast å dräkt. De mäter aldrig längden men väger ibland, kostar 150 Euro/väg. Tröttnade dock och har numera en utrustning liggande hos en polare därnere, mycket smidigt:)
    /Janne

  • blast

    Medlem
    6 oktober, 2010 vid 17:45

    Jo, jag hittade också Turkiska bolaget. De tar 700 danska per väg för windsurfing vilket kan ses som ett fynd i sammanhanget. Sedan var de även billigast för själva biljetten. Knappt 7000kr ToR.

  • rikardsegergren

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 18:56
    Blåst;634657 wrote:
    Jo, jag hittade också Turkiska bolaget. De tar 700 danska per väg för windsurfing vilket kan ses som ett fynd i sammanhanget. Sedan var de även billigast för själva biljetten. Knappt 7000kr ToR.

    Jag skall också ner till SA i vinter. Kollade runt lite på Turkish hemsida men jag hittade inget om avgiften. Vore tacksam för om du kan lägga en länk där jag han hitta (och skriva ut informationen för ev. diskussioner på flygplatsen).

    /Rikard

  • flipflop

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 11:08

    Hej. Lurer på det samme med Turkish Airlines. Fikk noen svar?

  • blast

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 16:46
    rikardsegergren;635238 wrote:
    Jag skall också ner till SA i vinter. Kollade runt lite på Turkish hemsida men jag hittade inget om avgiften. Vore tacksam för om du kan lägga en länk där jag han hitta (och skriva ut informationen för ev. diskussioner på flygplatsen).

    /Rikard

    Jag har hittade inte heller något om vindsurfingskostnad på hemsidan utan ringde till dem.Där sa de ca 900 svenska kr. Sedan fick jag liknande information (700 danska) av resebyrån som jag bokade genom.

  • gustavl

    Medlem
    25 april, 2016 vid 15:17

    Livar upp denna tråd.

    Någon som har “senaste update” vilka regler det är som gäller på Turkish idag med vindsurfpryttlar!

    3m 32kg? Ingen extra fee? Eller hur mycket skall man pynta, och vem ringer man? 🙂
    åker i Januari så ingen brodska…

    //G

  • canoya

    Medlem
    16 juni, 2016 vid 11:42

    Åkte med Turkish i januari i år, då var det 90 EUR i vardera riktningen och 3m/32 kg.

    /Håkan

  • kaolle

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 21:04

    @canoya 739658 wrote:

    Åkte med Turkish i januari i år, då var det 90 EUR i vardera riktningen och 3m/32 kg.

    /Håkan

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • kaolle

    Medlem
    18 juni, 2016 vid 21:08

    Kommer precis hem från Tarifa, åkte med Norwegian betalade 2x 400 tor för 2,5 /25, men hade ca 28 i vikt det var inget problem vare sej på Arlanda eller i Malaga vid incheckning

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Flyg till SA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.