Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyga med tunn boardbag

  • piotr

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 20:09

    Borde ju fungera fint. Bra är att även köpa isolering (som liggunderlag men en rulle) till rör etc, finns grå i olika diameter på byggvaruhus i olika längd, som man gör ett snitt i på längden och viker runt särskilt utsatta delar som nos och tail, gärna även runt rails. Blir fin isolering och skydd. Det gäller bara att den går in i bag med bräda och annat skydd.
    Jag har några liggande som du kan få låna om du vill och som inte ska användas på ett tag (finns i Götet).
    Peder Welin

  • oaxen

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 06:30

    Jag flög hem i förra veckan från Hawaii. Enkel boardbag med segel, master och bom ovanpå vilket vadderade bra. Nos och tail hade lite frigolit samt kartong. Railsen hade också kartong i L-profil. Undersidan hade ett lager bubbelplast.
    Det gick över förväntan – inte en skråma.
    Glöm inte bort att ta ur (eller skruva i) luftskruven.
    Det viktigaste är nog att skydda nos/tail samt railsen.

  • imported_surfarn

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 10:35

    De flesta bagagehanteringskärrorna på flygplatserna är kortare än en bräda och har hårda kanter. Vaddera extra ca 40 cm från nos och tail på kanterna. Då tål den att ligga snett ner i en kärra på väg ut till planet. Har fått skador just där tidigare.

  • styret

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 18:27

    Jag brukar linda in vågbrädan i bubbelplast eller sånt där vitt skumm som man lägger under golv. Lite kartong i nos och tail. I med den i freestyleboardbagen (min vanliga vardagsbag) och så på med segel och master ovanpå. bomen och våtdräkten i botten så att bombeslaget skyddar tailens rail.

    Aldrig några skador. Jag har flera andra resebagar men upplever att det inte gör till eller från men väger betydligt mycket mer.

  • planing

    Medlem
    2 augusti, 2012 vid 14:03

    Tänkte bara visa resultatet. Jag köpte tre 20mm:ers liggunderlag på Jula för 99 kr styck.

    Det tog 2-3 timmar att skära till så att det blev figursytt, men nu kommer brädan precis ner i min boardbag med skyddet på. Boardbagen har 0.8 mm vaddering, så nu är det nästan 3 cm runt om. Det borde väl räcka…

    Det fina är att fodralet är i fyra sektioner, så jag har tänkt att det ska kunna återanvändas. Vikten hamnade på 1400 gram inklusive vävtejpen, som på vissa ställen mest är för estetiken :). Bubbelplast är lättare så klart, men jag tycker att detta känns mer robust. 1 extra kilo kostar tydligen 60 kr, så det blir inte så många kronor extra om det skulle bli backning på vikten.

  • haraldpost

    Medlem
    4 augusti, 2012 vid 21:03

    Din vanlige Neil Pryde boardbag har faktisk mer padding (8 mm) enn min Flying Objects Travel Cover Triple (6 mm)!! Så at den er så veldig “tynn” vet jeg ikke…

    For å padde ekstra har jeg selv lagt våtdrakt (eller rashguard m.m) under tailen på brettet. Det har ikke falt meg inn å kjøpe inn papp etc. for å padde rails.

    Det er vanskelig å få seg til å gjøre det, når baggen blir 23 kg på 1-2-3 selv kun med det mest nødvendige av utstyr. Og baggen min veier 5,1 kg i seg selv..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flyga med tunn boardbag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.