Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flygamedgrejorfråga

  • Flygamedgrejorfråga

    Publicerad av jesse på 29 januari, 2007 vid 16:47

    Jag har funderat på en sak. Tänkte sticka till Dahab i mars och ta med prylar. Har ingen muli-all-inclusive-boardbag, men jag har funderat på att stoppa brädan i en boardbag och segel, master och bommar i den andra och sen “klistra” ihop de båda bagarna så att de blir en. Får man göra så eller är risken att man får betala för två utrustningar?

    jesse svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pakke

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 16:51

    @Jesse 362506 wrote:

    Jag har funderat på en sak. Tänkte sticka till Dahab i mars och ta med prylar. Har ingen muli-all-inclusive-boardbag, men jag har funderat på att stoppa brädan i en boardbag och segel, master och bommar i den andra och sen “klistra” ihop de båda bagarna så att de blir en. Får man göra så eller är risken att man får betala för två utrustningar?

    Du säger bara att det är en utrustniig vill dom titta så kan dom ju göra det.. ta med extra tejp så du kan tejpa ihop de igen… Good luck!!

  • lars_k

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 16:54

    De brukar vilja ha det så, i ett paket. Vad som ligger i paketet bryr de sej inte om. Sen finns det oftast en maxgräns på 30-32 kg som inte får överskridas av hänsyn till personalen som ska hantera åbäket.

  • _frippe_

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 19:01

    Jag har alltid flygit med två separata kollin. Ett med brädan i en boardbag och ett med segel och master i. Ibland har t o m bommen varit lös i ett tredje “kolli”. Det har aldrig varit något problem med antalet kollin (det är dock aldrig problemfritt att flyga med grejjorna 🙂
    Jag tror på att hålla kollit med brädan så lätt som möjligt (dvs bara brädan i det). Ju tyngre det är desto tyngre faller det…
    Tejpa inte ihop dem är alltså mitt tips.

  • jesse

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 20:51

    OK, nu känns det redan bättre

    Tack för alla svar!

    / Jens

  • flikka

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 21:26

    Mars skriver du… jag har funderingar på att åka dit då också. Mars/april sådär. Hur länge tänkte du vara där?

  • jesse

    Medlem
    30 januari, 2007 vid 07:03

    Vi är ett gäng på 4-6 pers från Uppsala som tänker sticka ner omkring den 13-15 mars och stanna i två veckor. Håller på att kolla upp boendealternativ nu. Finns massor av alternativ men vi vill helst ha en lägenhet med eget kök. Häng på vettja! Roligare ju fler man är.

  • mag

    Medlem
    30 januari, 2007 vid 07:58

    Vissa bolag tar betalt per kolli, andra per utrustning. TAP tar 100EUR/kolli så att tejpa ihop är bra i det fallet. Hålla ner totalt antal kolli till 2 per person är också bra och billigt, t ex till USA/Hawaii mfl.

    Men finns det inte grymma uthyrningprylar i Dahab? Alltid kul att testa nytt och slippa släpa,
    Plus risken att det går sönder. 2 veckor brukar kosta ca 300EURO.

    /Magnus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flygamedgrejorfråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.