Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Flyttar till Wellington, Nya Zeeland

  • Flyttar till Wellington, Nya Zeeland

    Publicerad av canoya på 11 oktober, 2007 vid 18:55

    Jag flyttar till Wellington i slutet av november. Jag har läst på lite och hittat en lokal websida http://www.wwa.org.nz så jag har en del info om surfet där. Jag var på rekognoseringsresa förra veckan och ordnade med hus, skola till barnen och bil osv. Jag hann med ett besök hos en surfshop (Wild Winds?) och fick lite info där och sedan hittade jag en vik (Shark Bay, låter lite oroväckande?) med några surfare (en svensk!) som jag fick lite info av. Plimmerton ca 30 minuter nordväst om stan är tydligen vågstället som funkar oftast.

    Är det någon som kan berätta mer?

    /Håkan

    canoya svarade 16 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • davo

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 20:58

    Gå till närmaste surfaffär o köp ” A Guide to Surfriding in New Zealand”. Jag köpte min i Auckland vad jag minns, men borde finnas i Wellington med. Har den själv o den är grym. I Wellington arean finns 14 st spots utmarkerade. Österut har du Wairarapa med sisådär 10 spots. Bör nämnas att dessa är vågsurfingspots…men blåser det så…
    Har du tid att åka runt är Raglan ett hett tips. Vid swell är det antagligen ett av världens bästa spotar, väster om Hamilton, söder om Auckland. Pro’s only?!
    Ha det gött din jävla lyckost. =) NZ rocks.

  • canoya

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 21:20

    Man får nog skaffa vågsurfbräda också tror jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Flyttar till Wellington, Nya Zeeland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.