• melker

    Medlem
    2 juli, 2003 vid 20:27

    Beror lite på om du bottnar eller inte skulle jag tycka. Kör du i djupt vatten eller på ställen där det finns risk att du hamnar på djupt vatten så tycker jag det låter vettigt med flytväst.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juli, 2003 vid 22:25

    Med flytväst är det mycket lättare att lägga brädan tillrätta och starta när du är på djupt vatten. Du spar tid och kraft och kan därför få mer ut av tiden på havet. Om du hoppar och landar illa tar den också upp en del av stötten. wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 05:50

    jag kör med flytväst främst för att den tar upp smällar och skyddar mig.
    Sen är det rätt skönt att kunna flyta när man fixar med brädan osv. Surfvästarna är så smidiga så de märks knappt när man har dem.
    Använd hjälm!!!

    May the wind be with us!! cool.gif

  • putte

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 10:17

    Det enda negativa med en flytväst är väll att den kombinerad med en midjesele kan bli lite knölig…
    Pröva jollevästar, typ Baltic Dingy Pro, dom sitter ganska högt och är lätta att röra sej i…

    Den som inte använder flytväst måste vara korkad

  • danielsan

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 10:25

    Har man en relativt tjock våtdräckt så är det bra flytkraft i den, då anser jag att flytväst är overkill. Försök att dyka ner med en 5mm heltäckande våtdräckt så får du se att det inte är vidare lätt.

    /Daniel

  • kitesweden

    Medlem
    7 juli, 2003 vid 21:06

    Vi har en flytväst som funkar bra både till midjesele och sittsele kolla in på http://www.dacon.biz under tillbehör.
    /Mvh Lars S

  • skutt

    Medlem
    8 juli, 2003 vid 07:26

    Kollade eran sida /tillbehör hittar en väst som ni kallar säkerhetsväst , den andra kite/vinsurfingväst avsed att användas till sittsele ? missade jag något eller vilken fungerar ihop med midjesele ?

    Christer .

  • kitesweden

    Medlem
    8 juli, 2003 vid 17:49

    Jo det stod fel på vår hemsida (fixade det) den går att använda för både sitt och midje !
    /Mvh Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.