Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Födelsedagsklipp från Läjet

  • Födelsedagsklipp från Läjet

    Publicerad av spinl på 3 juni, 2015 vid 19:06

    Firade 3 år med vindsurfing och 30 på vattnet på bästa sätt i Läjet förra helgen. Fick dagen till ära även med mig en fotograf. Klippte ihop några sekvenser som fick mig på topphumör.

    Kul att ha hittat en sport som bara blir roligare ju mer man kör! Inga coola trix än men det ska fixas innan året är slut…

    http://www.pinkbike.com/video/410309/

    p8yo58ql.jpg

    canoya svarade 8 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • malibu

    Medlem
    3 juni, 2015 vid 20:10

    Grymt! Ger lite hopp till en nyare nybörjare som mig 🙂

  • glaipur

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 08:15

    Kul att se för en nybörjare inne på sin andra säsong.

    En fråga – hur mycket har du surfat per säsong för att komma upp till den där nivån?

  • staffomania

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 11:36

    Känns ju inte så upplyftande då en annan kört sen 2007 och fortfarande känner sig som en nybörjare.

  • henryk

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 12:19

    Ja, eller hur 🙂 fast 2007 var ju alldeles nyss… (Började nittonhundraåttiotvå 🙂

  • malibu

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 12:56

    Det är först nu som jag vågar mig ut i alla väder (från ca 8-14ms) och mitt mål är att vara på vattnet så ofta som möjligt. Kommer jag upp till 30 sessioner i år är jag jäkligt nöjd. Kommer jag över det blir jag euforisk. Är uppe i 13ggr i år nu (har en liten tävling med en surfpolare så jag har koll på antalet 🙂 ).

    Hur ser det ut för er andra? Hur många gånger kommer ni ut på vattnet och hur länge dröjer det innan man kan lattja runt som spinL i videon?

    Innan i år har jag kanske varit ute ca 10ggr, men det känns som att jag mest övade på att rigga och hantera grejerna i vattnet då. Min stora bräda gillade inte Läjets vågor…

  • spinl

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 20:26

    Haha, nybörjare är ju relativt, finns alltid mer att lära sig, är väl lite av tjusningen med sporten.

    Jag tycker att antal surftillfällen ökar rätt snabbt, både i antal och längd, ju mer man lär sig. Nu i vintras var första gången jag har kunnat köra utan uppehåll hela vintern (förrutom typ 3-4 veckor när det var som kallast). Gör så klart en del när man får kontinuitet i det hela.

    Jag tror att “vara på vattnet så ofta som möjligt” är ett bra mål, har haft samma tänk. Går att lära sig mycket även dagar då det inte går att plana. Har också haft för vana att filma rätt ofta när jag är ute, perfekt för att kunna se vad för fel man gör i efterhand.

  • malibu

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 08:45

    Har du koll på hur mång ggr/säsong du varit ute?

  • spinl

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 09:52

    Har inte räknat antal ggr, men det är nog 20-25 ggr sedan nyår.

    Tidigare år har det kanske varit typ 30-40 ggr per år.

  • malibu

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 11:19

    Shiiiiit! Då får jag ligga i!

  • canoya

    Medlem
    11 juni, 2015 vid 09:34

    Om man tycker det är kul att föra loggbok på sina sessions så kan jag rekommendera http://www.mytrims.com som är gjord för detta!
    /Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Födelsedagsklipp från Läjet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.