Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud Parkvägen?

  • Förbud Parkvägen?

    Publicerad av egget_ på 14 juli, 2008 vid 09:05

    Blev antastad av en hårdspacklad äldre dam i lördags på Parkvägen som med darrande underläpp (förmodligen var hon nervös för att vi elaka och förmodligen tungt kriminella kitesurfare skulle sparka henne i ryggen när hon började gnälla) hävdade att det minsann inte alls är tillåtet att surfa på Parkvägen längre.

    Snäll som man är erbjöd jag mig att följa med och kolla på den nya skylten som hon sa fanns uppsatt men hon fick plötsligt ont i fötterna och kunde inte gå så långt så det sket sig.

    Är det nån som vet om det blivit nån förändring i var vi får lov att köra?
    Jag kollade men kunde inte hitta nån skylt annat än den vanliga.

    /Egg

    egget_ svarade 15 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • luuddee

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 09:20

    där finns inget nytt förbud på parkvägen. men när det e väldigt fint väder och mycket badande (inte enstaka personer) så finns det någon gammal regel (ej förbud eller liknande) om att surfare (vindsurfare var det då då det inte fanns kites) skulle hålla sig på östra sidan om bryggan vid storvägen (tror ja)….

  • egget_

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 20:43

    Gott, alltså bara en gammal sur tant med för lite att göra 🙂

  • wibban

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 20:55

    Hittade en skylt och det står ju inget om hur stort område det gäller så det kanske är den här hon menar…
    http://www.kennesaw.com/images/kennesaw-mountain/field-rules.jpg

  • egget_

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 20:58

    Ja, det måste vara den…..hon såg helt klart världsvan ut…..läderhud från för mycket sol och mucho guld så man är ankrad i sanden. Tydligt tecken på en berest kvinna.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förbud Parkvägen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.