• Förbud??

    Publicerad av bohm på 4 mars, 2008 vid 15:01

    Är det förbjudet att köra vid parkvägen och öster om kanalen vid kämpinge fram till 1 juni? jag ser inte riktigt hur dom menar…

    budokai svarade 16 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • budokai

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 15:32

    Nej.
    förbudet startar börta vid vattenskidsklubben och går en bit öster ut (boxen inne vid kusten).

  • egget_

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 15:59

    Håller med – det som syns vid parkvägen (till höger om det streckade) är ingen box utan kustlinjen.
    Dock lite knepigt ibland att veta ute på vattnet hur långt västerut man är. Kommer man till inloppet vid ljungen har man kommit för långt i alla fall.

    /Egg
    – premiärsurfar i helgen om det blir vind

  • krillan82

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:19

    Man ser inte stecken på havet häller, iaf inte sisst jag var där så då e det väl bara att kajta på 🙂

  • mania

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 19:28
    Krillan82;449318 wrote:
    Man ser inte stecken på havet häller, iaf inte sisst jag var där så då e det väl bara att kajta på 🙂

    fett najs hahah

  • christian12345

    Medlem
    4 mars, 2008 vid 23:32

    Om någon som har koll orkar rita om den där kartan så ger jag öl.

    Jag har varit där själv och surfat – också när andra surfare har varit där – och jag är ganska säker på att vi allihop håller till där det är förbjudet, men jag är inte helt säker.

  • egget_

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 09:43

    @Krillan82 449318 wrote:

    Man ser inte stecken på havet häller, iaf inte sisst jag var där så då e det väl bara att kajta på 🙂

    Nu vet jag förstås inte varför du häller ut kött som du inte ser i havet – surfa istället.
    Se bara till att inte surfa för långt västerut vid parkvägen. Det är ju en schysst spot vid östlig vind och jag vill gärna ha den kvar.
    Fågelskådarna nere på näset verkar ju spela in vuxenorienterad film med höjdarna i kommunen så om vi bryter konsekvent mot förbudet blir det säkert bara värre (plus att de kanske tvångsvisar sina hemmafilmer för oss)

    /Egg

  • krillan82

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 13:04

    @egget_ 449602 wrote:

    Nu vet jag förstås inte varför du häller ut kött som du inte ser i havet – surfa istället.
    Se bara till att inte surfa för långt västerut vid parkvägen. Det är ju en schysst spot vid östlig vind och jag vill gärna ha den kvar.
    Fågelskådarna nere på näset verkar ju spela in vuxenorienterad film med höjdarna i kommunen så om vi bryter konsekvent mot förbudet blir det säkert bara värre (plus att de kanske tvångsvisar sina hemmafilmer för oss)

    /Egg

    Tack… du är nog den första personen som tar mig serriöst på steffo :-). Ska inte hälla ut kött för långt väster ut.

  • skotten

    Medlem
    5 mars, 2008 vid 22:03

    you guys know they wont actually send the cops out..? its the coastguard that enforce these areas huh… and well, to get them out.. they need to call them all to the lifeguard center as they are only part-time…. so I wouldnt be afraid of just going out of bounds a little…

  • egget_

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 15:08

    Jag vet…jag är så jävla seriös. Tror jag måste börja hinka pilsner innan jag gör inlägg på det här stället 🙂

  • krillan82

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 15:55

    @egget_ 449952 wrote:

    Jag vet…jag är så jävla seriös. Tror jag måste börja hinka pilsner innan jag gör inlägg på det här stället 🙂

    HeHe det underlättar betydligt.

  • jonaish

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 16:49
    Krillan82;449964 wrote:
    HeHe det underlättar betydligt.

    midda hos daj 😉

  • budokai

    Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:16

    Parkvägen-Vattenskidsklubb
    Sjömärke på land-flommenGK
    Falsterbohus-Campingen
    Hamnen-Norrut

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.