Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foreca stängt för säsongen?

  • foreca stängt för säsongen?

    Publicerad av alex_ på 17 oktober, 2006 vid 09:46

    Lade märke till att foreca inte har uppdaterat sin prognos sen i söndags… stänger de såhär tidigt? 🙁

    bill svarade 17 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pos

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 10:22

    Har lagt märke till samma sak. Lustigt, säsongen är ju inte över än och det ligger fortfarande massor med båtar i sjön.

  • alex_

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 10:29

    mm och framförallt dåligt att de inte skriver att de slutat uppdatera… jag menar tänk på de stackas säsongs-meterologerna som kommer gå arbetslösa hela vintern, bortglömda som en gammal 90tals-mistralbräda på 4meter

  • bonasurf

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 13:17

    Va den öpnnade ju precis känns det som. Undrar vad det är för någon figur som sitter och uppdaterar den?? I år har det vari tlite speciella prognoser känns det som som brutit lite mot de andra.
    Någon som vet bakkgrunden?

  • blandsvamp

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 14:07

    Ja, precis. De har väl aldrig behövt använda mer än två pluttar på sina flaggor i år?

  • calle_b

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 15:55

    Moderaterna


    > Nedskärningar? Eller så har dom glömt o betala TV-avgiften. Eller en svart-meterolog kanske? Mystiken tätnar.

  • rookie

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 16:48

    Alex för fanken…där har du ju ditt drömjobb!

    Sitta på den korta sommarsäsongen och ljuga ihop någon prognos som ändå aldrig stämmer. Den uppdateras vid 15.30-tiden, så du kan ta en rejäl sovmorgon de dagar det inte blåser. Vinterhalvåret jobbar de säkert på foreca south africa eller motsvarande.

  • alex_

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 17:57

    Damn, det fanns där hela tiden, rakt framför näsan på mig! Jag ska L-Ä-T-T mejla dem o fråga om jag inte kan få sitta där över vintern istället 😛 då kommer ni få se på vindprognoser!

  • blandsvamp

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:57

    Calle_B>> Vi kanske skall börja fundera på ett slags vindparti? Jag skulle lätt betala en rejäl vindavgift för lite stabil 5.0-segling varje helg.

  • donpedro

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 22:28

    Jag lägger utan tvekan min röst på vindpartiet! Med vindguden som statsminister. Ett parti som utlovar styva kulingar från både norr, söder, öst, och väst. Kan ju inte bli bättre;)

  • calle_b

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 08:39

    Blåser gör det iaf i det fusk-blåa partiet… ministrarna flyger som höstlöv. Borde kanske funka med en “Kuling-motion” till moderutterna. Dom är juh trots allt blå… Eller nej förresten. Dom skulle säkert lägga skatt på vinden a m/s.

    Ett “Aloha-Partiet” alltså med subventionerade resor till Maui från Nov – April, samt kommunala “surf-nämder”(ett gäng fil. kand. – meterologer som ger ledigt när det blåser/ska blåsa)… Jeah.

  • bill

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:42

    Vi får se till att det blir ett vågmästarparti också :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foreca stängt för säsongen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.