Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Formula 1000mm brett e fett

• Formula 1000mm brett e fett

Publicerad av anonym-anvandare på 31 augusti, 2001 vid 16:49

Nästa år kommer nästan alla formula brädor vara 1m breda…
    Kommer det att verkligen att funka lika bra som tidigare då dom var 85-95cm breda.
    Funkar säkert i svag, vind men när det brallar i…? (känns som att man ska ha två brädor nästa år,)
    Vad ska man satsa på, någon som har erfarenhet av detta kan väl skriva en rad.
    //

anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2001 vid 14:54

Intressant! Jag tycker att det finns andra dimensioner också, lika väl som det är en ultimat frihetsupplevelse att vindsurfa, lika väl kan det finnas en gräns för vad sinnet tål av utseende. Får man sin ”kick” om man står på dessa jätteplankor, förutom tidig planing och enorm höjdtagningen vid tävling (där de är vida överlägsna, inget snack om det!), hur långt kan man gå innan fulheten förstör upplevelsen?
    Mer av ett filosofiskt perspektiv alltså!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2001 vid 15:48

Tidig planing är kanon, men härlig surfkänsla nix.

Pröva verkligt stora segel på 120-140L och switcha sen till en Formula fram och
    tillbaka.

Då förstår du

• anonym-anvandare

Medlem
    2 september, 2001 vid 16:36

Det tar bara lite tid för er konserativa att vänja ögat. RRD beast är ju supermodellen ! snygg ! värsta madonnalooken !

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2001 vid 12:57

Har du testat en FW-bräda någon gång? Personligen var jag överraskad över hur lättseglade och roliga de var. Klart roligare än min ”gamla” 130 L bräda och klart mer lättseglad och mycket snabbare (beror nog mycket på det moderna seglet jag fick låna också) Det är ju inte förrän det blåser 10-12 meter och mer som man kanske vill ställa sig på en slalombräda istället (om man bara gillar att halvvinda förstås).

Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    3 september, 2001 vid 13:03

Konsekvensen av utvecklingen kanske blir precis tvärt emot grundtanken med FW.
    En 1 meter bred bräda för riktig lättvind och en smalare för hårdare vind.

Så börjar vi om från början igen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA