Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula bom (MauiSails -310) bytes mot nåt skoj

  • Formula bom (MauiSails -310) bytes mot nåt skoj

    Publicerad av imported_macts på 17 augusti, 2011 vid 17:29

    Hej,

    Har en formula bom MauiSails 265-310 med nytt frontbeslag samt alla linor nya med slitet grepp till salu på denna annons
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=33808&title=mauisails-bom-formula-265-310&cat=13
    Jag har satt ett pris på 5000:- på den, men det kan ju vara lite förhandlingsbart.

    Nu tänkte jag kolla om det är någon som skulle vilja byta den mot något roligt. Så är nån sugen på denna bom och har nåt roligt att byta med (pengar emellan åt båda håll kan ju vara aktuellt) så hojta till.

    Exempel på saker som jag tex skulle kunna tänka mig att byta till mig:

    -En något kortare kolbom (typ 245-285 eller nåt)
    -Slalombräda, typ 110-15 liter
    -Större freeride (till ungarna)
    -Racesegel ca 8,5 +kanske mast

    Tja, det var väl vad jag kom på just nu, men kom med förslag

    070 6161871 mac@marcusbacklund.se

    imported_macts svarade 12 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kapten-k

    Medlem
    18 augusti, 2011 vid 21:41

    Jag har en mauisails alu bom 230-280, och en Exocet rs5 på 115 liter, men jag behöver inte en så lång bom, vore lite synd att kapa den, ,

    Det kan du ju göra själv, om du vill ha en kortare kolbom.

  • imported_macts

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 07:30

    Hej Kaptenen!

    RS5:an verkar vara en mycket trevlig bräda, men jag tror den kommer lite för nära min stora slalomplanka.

    Kapa kolbom säger du…..undrar hur man gör det, tips?

  • marden

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 09:57

    man tar väl bort pinlåsnings anordingen längst bak på bomrören (sitter redan löst på en del bommar eller är fast limade )?
    sen kapar du bomrören lagom mycket och skär bort lite grep och trär på pinlåset igen borrar nya hål där pin:arna ska ner..

    men först gäller det att se till att bakbeslaget går in så långt som du vill i bomrören att det inte sitter nått inne i bomrören eller att du kommer fram till böjen på bommen..typ

  • imported_macts

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 09:57

    Hittade själv en länk:http://peterman.dk/windsurf-NP-X9-boom-shortening-1000.htm

    …verkar ju inte så svårt alls…kanske man ska sätta sågen i bommen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula bom (MauiSails -310) bytes mot nåt skoj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.