Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på lördag 10/4

Taggad: 

  • macedu

    Medlem
    7 april, 2010 vid 20:58

    Jaja… formula hit och formula dit…. en 2 cambers 8,5 med en explosion på 130l räcker ju inte……suck:blush:, men men vad är en bal på slottet……. tråkig, skitig, dum…..och och och….kanske alldeles underbar…….
    Hoppas att råttorna kommer till Köping innan lördag :crazy:

    /mac

  • imported_macts

    Medlem
    7 april, 2010 vid 21:04
    MacEdu;605196 wrote:
    Jaja… formula hit och formula dit…. en 2 cambers 8,5 med en explosion på 130l räcker ju inte……suck:blush:, men men vad är en bal på slottet……. tråkig, skitig, dum…..och och och….kanske alldeles underbar…….
    Hoppas att råttorna kommer till Köping innan lördag :crazy:

    /mac

    Blåser det 8-9 m/s så lär ju definitivt 8,5 räcka alldeles utmärkt

  • ulrik

    Medlem
    7 april, 2010 vid 22:11

    Är inte Näsby park bättre vid nord? Osäker på isläget där uppe men i sundet Djursholm – Lidingö är det öppet.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 april, 2010 vid 06:05
    MacEdu;605196 wrote:
    Jaja… formula hit och formula dit…. en 2 cambers 8,5 med en explosion på 130l räcker ju inte……suck:blush:
    /mac

    Nja, nu deppar du lite för mycket tycker jag. Håller den prognosen ska det väl inte vara problem att få igång ditt kit. En cambrad 8.5 borde gå bra att pumpa med också med svagare vind som lägger sig på gränsfall. Men går vinden tidvis upp i 7-9 m/s ska väl inte det behövas om du inte är riktig tungviktare?

    Formula går att plana i betydligt sämre förhållanden än så.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 april, 2010 vid 06:07
    Ulrik;605214 wrote:
    Är inte Näsby park bättre vid nord? Osäker på isläget där uppe men i sundet Djursholm – Lidingö är det öppet.

    Någon som vet?

  • rasmus_w

    Medlem
    8 april, 2010 vid 08:10

    Om det verkligen blåser 8-9 så funkar min Freewave 86 och 5.7 alldeles utmärkt… Men som vanligt lär det inte blåsa 8-9 i innerskärgården.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 april, 2010 vid 09:39

    Ja, kom och sjunk lite med FW86 så får vi se 🙂

    …eller så safar du, tar med formulan och provar hur den fungerar i dagsljus.

  • rasmus_w

    Medlem
    8 april, 2010 vid 10:15

    Som sagt, jag tror inte en sekund på att en prognos som säger 7-9 verkligen ger stadiga 7-9 på trälhavet. Det kanske blir så mycket vind i nån by. På Haga park seglas det på hundralitersbrädor i 7-9, för där betyder 7-9 verkigen 7-9.

  • stefanlindmark

    Medlem
    8 april, 2010 vid 11:39
    Rasmus_W;605271 wrote:
    Som sagt, jag tror inte en sekund på att en prognos som säger 7-9 verkligen ger stadiga 7-9 på trälhavet. Det kanske blir så mycket vind i nån by. På Haga park seglas det på hundralitersbrädor i 7-9, för där betyder 7-9 verkigen 7-9.

    Just nu säger ju Windguru 6-11 m/s för hela lördagen. Står det sig är det bara att räkna seglen på vattnet så får vi se förhållandet mellan antal websurfare och vindsurfare. 😉

  • imported_macts

    Medlem
    8 april, 2010 vid 11:47
    stefanlindmark;605284 wrote:
    Just nu säger ju Windguru 6-11 m/s för hela lördagen. Står det sig är det bara att räkna seglen på vattnet så får vi se förhållandet mellan antal websurfare och vindsurfare. 😉

    hmmmm, lördag säger ni.
    Är förbannat sugen på att köra ner (vi har ju is fortfarande). Är det månne nån som har en hygglig formulafena att låna ut om jag kommer ner (har en Exocet BM 08)? Har köpt en beggad R19 som iofs finns i Sthlm, men är inte helt säker på att jag hinner fixa så jag får den till lördag.

  • nissar

    Medlem
    8 april, 2010 vid 18:06
    stefanlindmark;605228 wrote:
    Någon som vet?

    Var ute på storta Värtan idag. Isgränsen flyttar snabbt norrut, var idag i höjd med norra delen av Storholmen, det är öppet mellan Lidingö, Storholmen, Djursholm och st Skraggen, där körde jag idag, lite skön pingvinkänsla att susa förbi lite flytande isblock då och då…

    Hela Askrikefjärden ligger också, men isen som ligger är sjukt rutten, går lätt att köra motorbåt igenom, men dock inte formula…

  • stefanlindmark

    Medlem
    9 april, 2010 vid 11:26

    Tillbaka på prognos 4-9 för lördagen.

    Bryter vinden loss rutten is från Hägernäsviken som dras ut söder är det inte så kul att åka igenom de sjoken. Stora mängder is kan ligga i en vik, dras ut av vinden och sedan få bra fart över vattnet om det blåser på. Har provat att bli jagad själv på det sättet.

    Från E18 tyckte jag att det såg helt istäckt ut i Hägernäs (okänd iskvalitet). Men har det försvunnit, så säg till!

    Annars då? Offshore-körning från Österskär eller onshore från Resarö?

  • flying-dutchman

    Medlem
    9 april, 2010 vid 17:57

    Är det någon som har färska uppgifter om isläget vid tex Österskär eller Resarö? eller nåt annat ställe som fungerar på Nord?

    planerar att åka ner från Gävle men vill då vara säker att det är isfritt .

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    9 april, 2010 vid 18:36
    Flying Dutchman;605570 wrote:
    Är det någon som har färska uppgifter om isläget vid tex Österskär eller Resarö? eller nåt annat ställe som fungerar på Nord?

    planerar att åka ner från Gävle men vill då vara säker att det är isfritt .

    Trälhavet (Österskär & Resarö) helt isfritt!

    Vi kommer mötas upp kl 10.00 i morgon och bestämer då om vi kör från Ö-skär eller R-ö.

    Häng på!

    Mats Nilsson 0708 933 971

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    9 april, 2010 vid 18:41
    MacTS;605286 wrote:
    hmmmm, lördag säger ni.
    Är förbannat sugen på att köra ner (vi har ju is fortfarande). Är det månne nån som har en hygglig formulafena att låna ut om jag kommer ner (har en Exocet BM 08)? Har köpt en beggad R19 som iofs finns i Sthlm, men är inte helt säker på att jag hinner fixa så jag får den till lördag.

    Grymt kul om du kommer ner! Har tyvärr bara en fena men sväng förbi stockholmen på vägen hit å plocka upp Draken, sen tar det bara 20 min ut hit.

    Ring om du kommer så berättar vi vart vi kör någonstans.

    Mats Nilsson/0708 933 971

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula på lördag 10/4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.