Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula segling Stockholm

Taggad: 

  • Formula segling Stockholm

    Publicerad av bronken på 30 april, 2010 vid 18:30

    Tjena, imorrn skall det blåsa! Vi lägger ut bojar och kör formula träning på trälhavet imorrn kl 10 och framåt. För er som seglar formula i stockholms området, kom till Trälhavet och kör med oss här. Desto fler desto bättre träning. Vi kör korv grillning på stranden och vid lunch tid.
    / Uffe , Stefan L , Mats N , Olaf (om han inte är sjuk)

    kesoone svarade 14 år sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • kesoone

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 12:04

    Träningsvärk idag, det känns finfint!
    Blev inte mycket fotat men jag hittade någon bild i kameran.

  • stefanlindmark

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 16:54

    Kitetjejen blev bäst på kort! 😉

    Seriöst, har vi ingen i klubben med zoom som grejar att knäppa kort utanför bojranden?

  • rasmus_w

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 10:05

    Annars kan man skaffa en Olympus µ tough och ha den hängandes om halsen eller i flytvästen när man seglar.

    En gopro är ju också ett alternativ.

  • jesper-b

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 11:21

    @stefanlindmark 609605 wrote:

    Kitetjejen blev bäst på kort! 😉

    Dom blir ofta det!

    /JB

  • swe-496

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 17:05

    Jo jag har Stefan…

  • stefanlindmark

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 18:20
    SWE 496;609757 wrote:
    Jo jag har Stefan…

    Om det inte är världens mest krångliga apparat kanske den får komma ned till stranden någon gång så kan vi turas om att knäppa lite bilder på varandra?

    Har provat med kompaktkamera med superzoom, men resultatet blev lite sisådär. I strålande sol kanske det fungerar med liten bildsensor, men i det vanligtvis halvmulna väder vi svenskar lärt oss överleva blir antingen brusnivån för hög eller bilden oskarp (antingen/och handskak/rörelseoskärpa). Speciellt om man croppar bilden för att framhäva ett motiv på lite avstånd.

    Se bara på min bläiga avatarbild hur det kan bli.

  • rasmus_w

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 09:09

    Som jag skrev, ta med kameran ut när ni seglar så blir bilderna mycket bättre än om ni står på stranden och fotar om ni inte har glugg för 60 000:-

  • swe-496

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 09:33

    Så en kamera med objektiv för 13 000:- är helt ok att ta med ut på vattnet menar du???;)

  • swe-496

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 09:34

    Jodå Stefan den kommer komma med till Österskär under sommaren och de tävlingar vi ska ha i klubben…Kikar lite på ett nytt objektiv ett 300-500;)

  • rasmus_w

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 10:49
    SWE 496;609988 wrote:
    Så en kamera med objektiv för 13 000:- är helt ok att ta med ut på vattnet menar du???;)

    Beror väl på kameran. Här är i alla fall lite bilder jag tagit ute på vattnet. Pris på kameran var väl kanske 3-4000 snarare än 13-14000. Jag skulle nog vilja säga att det inte är så himla enkelt att ta bättre bilder från stranden med en 13-14000-kamera än med min Mju Tough från vattnet.
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=577628&postcount=6″]www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – Formula träning söndag 20 sep ![/ame]
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=568161&postcount=1″]www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – Röhälla-Rock’n Roll[/ame]

    Notera att jag hittills bara plåtat mig själv och den där ubåten. Plåta andra surfare är nog rätt enkelt från formulan, bara att lägga ner seglet och plåta en stund. Från en 86-liters freewave kan det vara lite svårare men jag har för mig att Gurra tog en rätt snygg bildserie från sin vågis i Apelviken nån gång.

  • andreas-t

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 12:04
    SWE 496;609989 wrote:
    Jodå Stefan den kommer komma med till Österskär under sommaren och de tävlingar vi ska ha i klubben…Kikar lite på ett nytt objektiv ett 300-500;)

    Eller varför inte ett sånt här :):
    http://www.fotosidan.se/cldoc/47039.htm

  • swe-496

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 15:16

    lite i dyraste laget kanske;)

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 21:08

    Undrar hur en HS-10 720 mm bridge-kamera för 4.500:- skulle fungera att plåta surf från stranden?

    Kamera i handen på brädan i all ära. Men jag har sett mina knän, selkrok och insidan av bom till leda och är mer intresserad av ett annat perspektiv som omväxling.

    Exempel på monsterzoomen på HS-10. Samma motiv, ena vidvinkel – andra full zoom.

    AA48C5F40EBA409F9F0E98D4DDB55FAE.jpg

    2484D7CF5CB24B17B306387C243F1BE3.jpg

  • rasmus_w

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 21:09

    Men tänk, det kanske till och med går att plåta surfare mitt i natten med ett sånt objektiv. Eller kanske rikta det uppåt…

  • rasmus_w

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 21:16
    stefanlindmark;610154 wrote:
    Undrar hur en HS-10 720 mm bridge-kamera för 4.500:- skulle fungera att plåta surf från stranden?

    Kamera i handen på brädan i all ära. Men jag har sett mina knän, selkrok och insidan av bom till leda och är mer intresserad av ett annat perspektiv som omväxling.

    Man måste inte plåta sig själv bara för att man har med kameran ut. Det är ett busenkelt sätt att ta närbilder av andra surfare, i alla fall om de är kompetenta nog att svischa förbi i full fart utan att få kastfall och släppa riggen i skallen på dig.

    Man ska väl inte säga för mycket om en kamera efter att ha sett två bilder, men min känsla var att den verkar lida av ett standardproblem för billiga kameror: Dåligt ljusinsläpp i objektivet. En större, dyrare glugg släpper in betydligt mer ljus och ljuset är ofta vad som gör bilder bra.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula segling Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.