Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula tävling i Göteborg

Taggad: 

  • Formula tävling i Göteborg

    Publicerad av bengt-j på 31 augusti, 2006 vid 19:51

    Välkommna till Göteborg och tävling i Svenska cupen 16-17 sept i Fiskebäck ( se karta Eniro)

    Lördag:
    Samling och anmälan 10.00 (300 sek+100 sek för lunch)
    11:00 Start för race 1.
    Direkt efter race 1 körs race 2.
    Lunch
    Race 3 och 4 körs.
    Ingen start efter kl 16:00

    Söndag:
    10:00 Start för första racet under dagen.
    Direkt efter körs ytterligare ett race.
    Lunch
    Två race körs.
    Prisutdelning senast kl 16:00.

    Frågor besvaras av Bengt Johannesson 031 322 33 35

    the_novice svarade 17 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-1

    Medlem
    1 september, 2006 vid 06:32

    Soft! Jag kommer! :santa:

  • swe-496

    Medlem
    1 september, 2006 vid 07:23

    Jag med…

  • svanvik

    Medlem
    1 september, 2006 vid 09:14

    Jag hoppas kunna göra min tävlingsdebut då. Eventuellt kan jag bara vara med på söndagen hoppas det är OK. Några mer formula rokies som skall vara med?

  • jesper_b

    Medlem
    1 september, 2006 vid 13:36

    Svanvik,
    Välkommen! Jag gjorde min SVT-debut i Göteborg för 4 år sedan och minns det med ganska delade känslor (skräck/skitkul). Klart du kan vara med hur lite som helst. Segla ett halvt var i ett race är bättre än att inte vara med alls. Misstänker dock att du måste registrera dig och betala som alla andra.

    Jona (tror jag det var) hade några grymt bra regler för nybörjare, typ: Se till att vara på startlinjen i tid. Försök undvika att ramla i. Segla runt hela banan hur det än går. Och så var det väl några till punkter.

    Poängen är att man i sina första race är ungefär 500% sämre än då man är ute och friseglar. Man tappar balansen, tappar fattningen, får kramp mm pga att pulsen är på topp hela tiden. Nu har vi väl alla lite olika psyken, men som tur är går den där pulsen ner lite för varje race man är med i, och efter ett tag är skräcken borta och det skitroliga tar över helt.

    Kom igen nu alla som tvekar. Vi ses i det glamorösa Fiskebäck!

    /Jesper B

  • soundwave

    Medlem
    1 september, 2006 vid 13:37

    Jag! Har varit med hela säsongen iofs men långt ifrån “icke rookie”… kör ett 9,8 gaastra segel med SB-186 bräda. 18 bast, c ya!

  • the_novice

    Medlem
    2 september, 2006 vid 17:58

    Jag var ute och rekade lite i fiskebäck idag (premiär med formula där för min del) och till min stora förvåning så gick jag faktiskt inte på grund en enda gång (var väldigt högt vatten idag iof)….

    Är väl inte så tokigt ställe egentligen för formula men läs och memorera avsnittet “kända grund” på klubbens hemsida: http://www.gwc.se

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula tävling i Göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.