Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formulapremiär!

Taggad: 

  • Formulapremiär!

    Publicerad av garage på 3 april, 2003 vid 20:04

    Hej!

    Idag har jag invigt min Starboard F155, vilken underbar bräda!!! Byig vind mellan 2 och 8 m/s och 8.0 segel!. Kändes skumt att stå så långt ut på kanten först men efter ett tag faller bitarna på plats. Det är otroligt vad man kan glida igenom vindhål med denna typ av bräda.

    Ser fram emot avsevärt mycket fler surfdagar i år!

    Tjohooo!!!

    Mvh Andreas

    anonym-anvandare svarade 21 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 april, 2003 vid 07:55

    Jag har också invigt min Formula X186. Först med 11m2 för att sedan byta ner till 9,0 när vinden gick över 7m/s. Det var många aha-upplevelser och bara dem som provat förstår att jag är uppriktig när jag säger att 9,0 verkligen kan kännas litet och behändigt när man väl blivit bästis med sitt 11,0. Man vänjer sig väldigt snabbt med storleken. Nytt var även att det var mycket lättare att ta sig upp jämfört med ner. Två slag och jag var 500 m uppe i lovart. All slöra ner var fysiskt och jag fick flera gånger känslan av att jag var nära att krasha. Den här känslan är väl också något man måste vänja sig vid för inte en enda gång hände det att jag kraschade på slören. Vaderna tog dock stryk när jag skulle få bak riggen igen efter att bräda bromsats upp i vågdalarna. Hängseletamparna var endast 22 inches, enligt Svanbergmodellen, och detta vill jag nog ändra på tills nästa gång. Jag tänker prova med både två fasta tampar och med vario för att se vilket som passar mig bäst. På slören när jag som “nybörjare” känner mig överriggad vill jag ha längre tampar än på kryssen i lättvind.

    Kör på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formulapremiär!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.