Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förråd – tips?

  • Förråd – tips?

    Publicerad av jps på 12 juni, 2009 vid 08:55

    Jag har precis blivit lycklig ägare till ett garageförråd ( smalt. ca 3.5 * 1,5 m) där jag tänkte förvara surfprylarna.

    Frågan är hur man smartast inreder det hela. Det enklaste vore ju att använda väggmonterade skenor med hyllplan för brädor etc. Jag tror dock inte att föreningen blir så impad av den lösningen med en massa borrhål här och där.

    Därför undrar jag om det finns någon med smarta idéer kring alternativa lösningar. Gärna med bilder på egna konstruktioner.

    Någon typ av stolpar med hyllplan fast med L-ben istället för väggmontering är jag inne på just nu. Vet inte riktigt hur bra och stabilt det blir bara

    Fiffiga lösningar för förvaring av segel, bommar etc mottages också med tacksamhet.

    jps svarade 14 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Knatte

    Gäst
    12 juni, 2009 vid 09:30
    JPS;552755 wrote:
    Jag har precis blivit lycklig ägare till ett garageförråd ( smalt. ca 3.5 * 1,5 m) där jag tänkte förvara surfprylarna.

    Frågan är hur man smartast inreder det hela. Det enklaste vore ju att använda väggmonterade skenor med hyllplan för brädor etc. Jag tror dock inte att föreningen blir så impad av den lösningen med en massa borrhål här och där.

    Därför undrar jag om det finns någon med smarta idéer kring alternativa lösningar. Gärna med bilder på egna konstruktioner.

    Någon typ av stolpar med hyllplan fast med L-ben istället för väggmontering är jag inne på just nu. Vet inte riktigt hur bra och stabilt det blir bara

    Fiffiga lösningar för förvaring av segel, bommar etc mottages också med tacksamhet.

    Kan du inte bara ha grejerna stående lutad mot väggen? Jag har brädor/bommar/segel/master stående i mitt förråd och de lösa prylarna i backar.
    Inte optimalt, men lätt att fixa utan åverkan på lokalen.. Så förvarar ju alla sina surfaffärer sina brädor.
    Eventuellt så kan man ju ha lösa avdelare som håller grejerna på plats..

  • jps

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 09:40

    Jo visst men nu leker jag lite med tanken på att ha det lite optimalt 😉

  • mahi

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 10:29
    JPS;552773 wrote:
    Jo visst men nu leker jag lite med tanken på att ha det lite optimalt 😉

    Hade precis ditt problem innan. testade olika lösningar och kom fram till följande.
    Köp förvaringshylla från IKEA 2st som man har i förråd (3-500 sek/hylla).
    Vet inte vad de heter men de är i obehandlad furu.
    De är ca 180 cm höga, 60-65 cm breda samt kanppt ngn meter långa.
    Montera dem i rad 2 st
    De har flyttbara hyllplan så du kan laborera lite..
    Har själv valt den lösningen. Div segel längst ner, 2 brädor på högkant på nästa plan. Div segel, master på nästa samt en bräda på toppen av hyllan. Har försökt bifoga en bild här men det funkar inte. Pm:a mig din mailadress så kan jag skicka en bild till dig.

    /Magnus

  • lex-luthor

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 13:21

    Det finns ju en hel tråd om det här ju…. :grin::grin::grin:

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=65586″]Vem vill inte slippa släpa på grejer? – http://www.Surfzone.se[/ame%5D

  • jps

    Medlem
    12 juni, 2009 vid 13:33

    Har inte läst den. Herr Larsson är på min ignoreralista. Jag tog bort ingnoreringsflaggan en kort stund för att kika men blev inte så värst imponerad så nu är den tillbaka igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förråd – tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.