Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing försäkring

• gugge

Medlem
    11 september, 2003 vid 08:22

Så är det. Jag fick en hel ny dykutrustning när min blev stulen. Länsförsäkringar det också!

/H

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2003 vid 08:24

Håller helt med! Väck inte björnen som sover. Försäkra prylarna som vindsurfing.

Om ni förstör något. tappar kiten in i en bil, etc…säg att ni flög med en sportdrake…

Teckna olycksfallsförsäkring utöver vanliga försäkringen om ni vill ah ersättning för eventuella men efter en olycka. Typ tappat finger etc…

Det e mitt råd

/Freddan

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 08:27

Svar till:

Det är klart de kan säga att det inte ingår i ”deras sortiment” som du uttrycker det. Så säger ju alla försäkringsbolag om bilar, motorcyklar, flygplan, båtar och i vissa fall (tror jag) cyklar. Vill du stöldförsäkra sådana saker så krävs en separat försäkring för dem.

Som gammal seglare så kan inte mer än hålla med Folksam. Min Kite-bräda är fantamig en av de sämsta båtarna jag sett… wink.gif grin.gif

Problemet är väl att Folksam har bestämt sig för att kite-utrustning är en båt. Det allra tråkigaste var väl att de dessutom tyckte att det som båt betraktat var en så dålig båt att de vägrade försäkra den…

/Rasmus

[/ QUOTE ]

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA