Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing försäkring? ..yatack

  • försäkring? ..yatack

    Publicerad av anonym-anvandare på 27 november, 2001 vid 11:03

    fixa just en försäkring på brädorna, seglen, masten och alla andra tillbehör… länsförsäkringar, 275 pix/år och med en självrisk på 1000 kronor… gäller både för transport o krascher

    dvs, när man är trött på skiten så är det bara att grinda [grajjnda] lite på första bästa klippa =D

    *Jävla bra koncept det där*

    s svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • adde

    Medlem
    27 november, 2001 vid 12:36

    krävs det att man har hemförsäkring där?

    /adde

  • aerial-arnie

    Medlem
    27 november, 2001 vid 13:58

    JA DET KRÄVER DEM. Är själv hos trygghansa, deras försäkring inkluderar mer men är 3x så dyrr!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 november, 2001 vid 18:46

    Riktigt bra bolag.
    När jag fixade min försäkring behövde jag bara beskriva brädan utifrån färg och årsmodell.
    Och de har ju justa priser så varför inte.

  • s

    Medlem
    28 november, 2001 vid 07:20

    Kolla på Salus Ansvar är mitt tips.

    Jag har skrivit ett långt inlägg med detta tema en gång, kolla http://www.steffo.nu/ubbthreads/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=21194&Search=true&Forum=konfen&Words=ny%20f%F6rs%E4kring&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=21194

    Den enda felaktigheten jag upptäkt i det inlägget är att självrisken inte är 800kr utan 500kr, ännu bättre. Försäkringen kostar 198kr/år (kopplad till hemförsäkringen) och den täcker allt upp till dess fulla värde. Inga begränsningar utom att man måste ha en försäkring per bräda (småbåt).

    Jag hade Trygg Hansa förrut, de snodde över 1000kr/år och ersatte bara upp till 15000kr vid skada.
    Mitt nuvarande försäkringsskydd är mycket bättre, hemförsäkringen något dyrare (en hundring) men surfförsäkringen ca 2*800 billigare!

    Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing försäkring? ..yatack

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.