försäkring? ..yatack

Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 6 månader sedan av S...

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

fixa just en försäkring på brädorna, seglen, masten och alla andra tillbehör… länsförsäkringar, 275 pix/år och med en självrisk på 1000 kronor… gäller både för transport o krascher

dvs, när man är trött på skiten så är det bara att grinda [grajjnda] lite på första bästa klippa =D

*Jävla bra koncept det där*

adde
    Medlem

krävs det att man har hemförsäkring där?

/adde

JA DET KRÄVER DEM. Är själv hos trygghansa, deras försäkring inkluderar mer men är 3x så dyrr!!

Riktigt bra bolag.
    När jag fixade min försäkring behövde jag bara beskriva brädan utifrån färg och årsmodell.
    Och de har ju justa priser så varför inte.

S..
    Medlem

Kolla på Salus Ansvar är mitt tips.

Jag har skrivit ett långt inlägg med detta tema en gång, kolla http://www.steffo.nu/ubbthreads/showthreaded.php?Cat=&Board=konfen&Number=21194&Search=true&Forum=konfen&Words=ny%20f%F6rs%E4kring&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=21194

Den enda felaktigheten jag upptäkt i det inlägget är att självrisken inte är 800kr utan 500kr, ännu bättre. Försäkringen kostar 198kr/år (kopplad till hemförsäkringen) och den täcker allt upp till dess fulla värde. Inga begränsningar utom att man måste ha en försäkring per bräda (småbåt).

Jag hade Trygg Hansa förrut, de snodde över 1000kr/år och ersatte bara upp till 15000kr vid skada.
    Mitt nuvarande försäkringsskydd är mycket bättre, hemförsäkringen något dyrare (en hundring) men surfförsäkringen ca 2*800 billigare!

Staffan

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998 ©2023 Surfzone - Share the Stoke

Tillåt pushnotiser och få de senaste händelserna direkt! OBS!! Gör även följande för iOS, välj
Vill du installera Surfzone-appen?

Progressive Web App (PWA) har installerats.

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account