Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkringar?

• skejtar_henke

Medlem
    6 september, 2007 vid 10:05

men jag skulle kunna tänka mig att du behöver allrisktillägg(drulle) försäkring då.

• emil76

Medlem
    7 september, 2007 vid 09:09
    duplo;387557 wrote:
    Jag tecknade en olycksfallsforsakring hos if for en 5-hundring om aret dar jag fick dom att skriva in i forsakringsbrevet att den aven tacker kitesurfing. Man kan alltid forhandla med f-bolag.

/M

har Olycksfallsförsäkring Fritid hos Förenade Liv och fick nyss detta på mailen:

“Denna försäkring ger bl a ersättning vid invaliditet, läke-tandskade-och resekostnader, rehabiliterings-eller hjälpmedelskostnader, krisförsäkring, sveda och värk, merkostnader med anledning av skadan samt dödsfall på grund av olycksfall. Vi har inga undantag för sporter. Om du har en försäkring via föreningen i den sport du utövar så betalas ersöttning för kostnader i första hand ut från den försäkringen. Invaliditet betalas ut från båda försäkringarna.”

Tror jag ska spara det mailet..

• johanw

Medlem
    7 september, 2007 vid 09:16

mm de e fan läge o göra de!!

• fraje

Medlem
    7 september, 2007 vid 09:45

@Emil76 412397 wrote:

har Olycksfallsförsäkring Fritid hos Förenade Liv och fick nyss detta på mailen:

“Denna försäkring ger bl a ersättning vid invaliditet, läke-tandskade-och resekostnader, rehabiliterings-eller hjälpmedelskostnader, krisförsäkring, sveda och värk, merkostnader med anledning av skadan samt dödsfall på grund av olycksfall. Vi har inga undantag för sporter. Om du har en försäkring via föreningen i den sport du utövar så betalas ersöttning för kostnader i första hand ut från den försäkringen. Invaliditet betalas ut från båda försäkringarna.”

Tror jag ska spara det mailet..

Men du, kolla upp att de inte gör skillnad på riskfyllda aktiviteter… Vet att flera bolag täcker skador vid sportutövande men då svenssonsporter typ fotboll, innebandy ej högrisksporter som fallskärmshoppning, dykning, etc. Om du kunde få dem att skriva att det gäller även för kitesurf så hade det ju varit perfa. Själv tror jag att jag sitter på en sunkförsäkring som inte täcker kiteolyckor. Jämförs med skärmflygning. 😡

När det gäller att man kan skada andra så ingår det i alla hemförsäkringar ett ansvarsskydd som täcker de skadorna.

simma lugnt! // F

• skejtar_henke

Medlem
    7 september, 2007 vid 12:04

fotboll är väl fan högrisk om något. Dom är ju fan alltid skadade. Dom sparkar ju på varann.. Farlig sport..

• neven

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:02

Det känns som att alla försäkringbolag har klausuler som de kan åberopa om de skulle känna för det… (ett exempel är den att stöldbegärligt gods som -tex lämnas i bil inte ersätts nästan alls. Om något är stulet så är det väl uppenbarligen stöldbegärligt??)

Jag hade inbrott i bilen för en månad sen och blev av med allt. Igår kom beskedet att jag skulle få ersättning för rubbet. Helt vanlig hemförsäkrning hos Länsförsäkrningar. Jag är glad!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Försäkringar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.