Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringar

  • voodoo

    Medlem
    22 februari, 2000 vid 16:56

    Prata med ditt försäkringsbolag !! Annars är Länsförsäkringar väldigt bra och billiga på sin småbåtsförs. observera att det är alltid billigare med en tillägsförs. till din hemförs. Jag bet. ca. 250:-/år som täcker upp till 36000:-

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 08:07

    250 kr låter vädigt bra……jag har hemförsäkring i folksam….och dom har verkligen inget bra alternativ, kan bara försäkra upp till 15000 kr……och skulle jag försäkra alla grejor där skulle det kosta minst 970kr!!!!…….länsfösäkringar verkade inte heller ha något bra alternativ till mig……jag var tvungen att försäkra varje grej för sig…..alltså alla segel och alla brädor för 110 kr styck !!!!!

  • voodoo

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 09:09

    15000:- borde ju räcka om du inte blir av med alla grejor på en gång annars om du skulle knäcka brädan el. rasa genom seglet osv.så täcker ju 15000:- har du frågat om småbåtsförs….?

  • erra2

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 09:16

    Hur mycket kan man få ut för ett kraschat segel, jag kraschade nämligen ett north IQ 5.8 förra året på en dödsslör, trodde jag hade dött allt var bara svart efteråt…hehe…säg att man har ett kvitto på fyra papp!?!

  • erra2

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 09:17

    Hur mycket kan man få ut för ett kraschat segel, jag kraschade nämligen ett north IQ 5.8 förra året på en dödsslör, trodde jag hade dött allt var bara svart efteråt…hehe…säg att man har ett kvitto på fyra papp!?! Samtidigt krashade jag Xcellerator masten som satt i, inte billig den heller…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 09:37

    Låter helt ok, var du tvungen att specificera samtliga prylar i småbåtsförsäkringen? När jag var i kontakt med Länsförsäkringar ang småbåtförsäk. ville de ha en försäkring per bräda och rigg…
    /Per

  • portin

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 10:41

    ligger på 1000kr så du får väl ut en ca. 3000.
    Hur är det Folksam´s försäkringar. Måste man specifiera vilken utrustning man har när man täknar försäkringen?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:17

    Efter ett ytterligare snack m länsförsäkringar vill dom bara ha en försäkring per bräda……

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:45

    pratade precis med folksam……..man var tvungen att köpa en försäkring per bräda men man fick också bara ange ett segel till varje bräda!!!!!!!!! med segelnummer…frågan är om man kan uppge ett segel ,men ta vilket man vill när det går sönder?……….dom hade tydligen blivit trött på alla surfare m sina söndriga saker, så dom har gjort någon ny variant som är avsedd för hobbysurfare som bara har gamla flytbryggor med trekantsegel………..dom börjar nog bli giriga……..

  • erra2

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 11:47

    tror ni att det är svårt att få ut pengar då på länsförsäkringar, nån erfarenhet?

  • wisco

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 12:16

    haha! ja, jag börjar bli orolig att min gamla “UFO” ska gå sönder när jag plattlandar efter dom riktigt höga hoppen!! Det är nog bäst att jag försäkrar den..

  • erra2

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 12:22

    Unlimited Fun Objekt var min första bräda..hehe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2000 vid 13:45

    Jag var tvungen att släppa hela min rigg då jag var ute och windsurfade i slutet av nov. då det blåste 35m/sek på mälaren det gick absolut inte att vattenstarta så det var bara och släppa riggen och paddla in när det gått ca. 30 min pga. kylan !! Det var absolut inga problem att få ut ny rigg(15000:-)av Länsförsäkringar som ska ha ett stort TACK !!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 februari, 2000 vid 08:54

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.