Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsbolagens inställning?

  • Försäkringsbolagens inställning?

    Publicerad av kris på 8 mars, 2001 vid 21:47

    Hur har ni som blivit bestulna på surfutrustning (från hus – ej bil) blivit bemötta från försäkringsbolagen? Brukar de hävda att sådan dyr sportutrustning inte skall förvaras hur som helst, t ex källarförråd i hyreshus?
    Bara lite nyfiken på tips/erfarenheter/argument då jag själv skall tackla detta problem

    voodoo svarade 23 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2001 vid 19:38

    Källarföråd Räknas inte som Godkänt hos många försäkringsbolag så vidare du inte har en riktig Dörr oftast brukar källarföråd bara ha galler dör med hänglås. Som hyresvärden själv brukar säga *Förvara inget du e rädd att förlora i källarförådet*.Det lättaste att ta reda på va ditt försäkrings bolag säger är att ringa dom…
    Mvh Micke

  • kris

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 11:15

    Självklart.. Söker goda argument bara, var ska man förvara sin surfutrustning om inte i källaren?

  • voodoo

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 11:34

    ställer du din käraste i källaren???

    vooodo wink.gif

  • peterm

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 12:02

    I de flesta hemförsäkringar räknas surfutrustning inte som lösegendom, så då spelar det inte någon roll hur du förvarar prylarna. Blir dom stulna får du inte ett öre även om du hade dom förvarade i ett bankvalv. Länsförsäkringar har en tilläggsförsäkring (småbåt) som jag tror täcker surfprylar. Kostar 150 kr/år eller nått i den stilen.
    Blev av med mina surfbrädor från ett biltak förra året. Inget skoj alls.

  • johan

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 12:55

    Inget skoj, nä det är klart men hur gick det då ? med småbåts försäkningen alltså.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 13:30

    I sovrummet så klart 😉 jag har hyll plan vid sängen där mina brädor ligger fint seglena har jag oxå inne i lägenheten står först i badkaret sen när dom torkat åker dom upp på hyllan dom med =)
    Det e helt underbart att ligga i sängen och titta på brädorna man sover så jävla fint då…drömmer om surf mmmmmm…..
    Allt som blir stulet i din lägenhet har du rätt att få ersättning för klart så ger ju sällan försäkringsbolaget lika mycket pengar som det e värt men då ska man överklaga man brukar alltid få rätt!! Det gäller att vara gnällig….
    Mvh..Micke

  • voodoo

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 13:50

    Helt rätt, jag har dom också i sovrummet !! Jag har nu plockat ut dom i vardagsrummet och gått igenom alla grejer så att allt finns på plats..Längtar till säsongen startar med storm..

    vooodo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 15:13

    MOCKLIS!!!

    Min tjej vill inte ha mina prylar i lägenheten. Hon säjer att det luktar illa…
    Ska hon säga…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 16:11

    För 2 år sen försökte jag ta reda på exakt vad gränserna var när man fick ersättning och inte. Tjänstemannen på försäkringsbolaget visste inte helt exakt och när jag så småningom bad om preciserade besked, alltså inga flumsvar, så kontrade personen med att säga att: -Det låter som du planerar att dina grejor skall försvinna. Dvs en insinuation till försäkringsbedrägeri! Helt j’vla sanslöst!!! Numera tar jag inget för givet. Det verkar vara svårt att få ersättning. Bäst att ha järnkoll på prylarna. Mvh

  • kris

    Medlem
    10 mars, 2001 vid 20:35

    Jag har ett helt harem av käraste.. Skulle jag släpa upp allt så får jag nog testa på livet som singel igen 🙂

  • peterm

    Medlem
    11 mars, 2001 vid 13:01

    Hade ingen småbåtsförsäkring då. Om jag hade haft någon, hade jag nog inte fått nått ändå eftersom dom inte var fastlåsta.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2001 vid 13:13

    Min flickvän undrar hur din flickvän luktar?

    “Vi tjejer luktar gott, faktiskt!”
    “Surfprylar luktar surt och sunkigt!”

    Jag håller naturligtvis inte med, i alla fall inte om det sista…

    S..

  • voodoo

    Medlem
    11 mars, 2001 vid 13:18

    Så det är väl ett bra skäl till att köpa nytt .klagar hon på att det luktar så köp nytt…hon får väl stå ut med det ena eller det andra !!

    vooodo wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    12 mars, 2001 vid 16:32

    Menar du ny tjej eller nya prylar?

    Såg du förresten testen av vågsegel i Tyska SURF. Resultaten borde glädja dig. Det antyddes dock att DR X var dopade. Personligen tror jag mer att de finska masterna fått i sig ett och annat otillåtet och italienarna är ju sedan länge misstänkt bra när det gäller. Det ryktas något om en kvarglömd väska på en surfshop i Helsinki fullproppad med carbonida aramider som antas tillhöra förra utvecklingsbossen på Fiberspar. Dessutom man från obekräftade men vanligtvis tillförlitliga källor att det hos fyra tyska bommar härstammande från Finland uppmätts kolfiberhalter på långt över 130 procent. Det senaste i branchen är att man numer låter masterna lagras på 14 meters höjd ovanför Hookipa för att simulera förhållandena i riktigt höga hopp. Det sägs att epoxyplasten blir både lättare och starkare av detta. Slutligen har den enorma vikthysterin nu lett till flera fall av mast-anorexia, liknande vad som sker i backhoppningsvärlden. Både inom Fiberspar, Powerex och Neil Pryde-stallen har flere nästan sjukligt smala master synts till. Vart detta skall sluta kan nog ingen förutspå.

    Ola H.

  • voodoo

    Medlem
    12 mars, 2001 vid 18:42

    hehehe..kanon Ola det blev kvällens höjdpunkt!! mera sånna inlägg TACK…

    vooodo wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsbolagens inställning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.