Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfråga: Mögel som pajjar Grejjer i garage.

  • Försäkringsfråga: Mögel som pajjar Grejjer i garage.

    Publicerad av markforce-f-d-markram på 10 november, 2006 vid 12:09

    Fluýytade i somras till ett hus med 3 lägenheter med garage i källarplanet.
    Var först överlycklig över att äntligen ha ett bra ställe att förvara surfprylar, verktyg och en massa annt på.
    Men -det var fuktproblem och mögelproblem:
    Min nya boardbag fick penicillin på ena sidan, min sons gåstol och gunga blev luddiga -så vi fick kasta dem.
    Och de segel och prylar som jag inte förvarat på/i bilen började lukta skumt (har alltid bilen utanför garaget lyckligtvis).

    För några månader sedan tog fastighetsägaren och vicevärden tag i saken och kunde konstatera att man behövde gräva ut jorden som låg mot garagets yttervägg och putsa om garaget och dränera samt lägga platonmatta och singel.
    Detta saneringsjobb är väl dokumenterat med kvitton mm.

    Nu undrar jag om någon som är kunnig eller har erfarenhet av liknande ärende kan sia om sannolikheten att man får ersättning för förstörda prylar.
    Till saken hör att vår son är astmatiker, vilket innebär att vi överhuvudtaget inte kunnat ta in de prylar i lägenheten som vi tillfälligt ställde i garaget i samband med flyttet -så det är en del prylar och värden..

    Är också tacksam om någon har tipps på bra “approach”

    Oregistrerad svarade 17 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dixon

    Medlem
    10 november, 2006 vid 12:16

    Det där låter som ett relativt enkelt fall: Du får ut det på hemförsäkringen, du behöver inte ha någon ‘approach’. Vad gäller surfprylarnas värde kan du ju köpa motsvarande prylar begnat på konfen, begär kvitto. Eller nytt och göra avdrag för förslitning.

    Fastighestägaren ska betala din självrisk. Skicka en kopia på ditt betalda självrisk + ett brev till fastighetsägaren.

    Skriftlig kommunikation är att föredra mot alla parter.

    Surfa på!!!! HÅååårt

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 november, 2006 vid 17:36
    dixon wrote:
    Det där låter som ett relativt enkelt fall: Du får ut det på hemförsäkringen, du behöver inte ha någon ‘approach’. Vad gäller surfprylarnas värde kan du ju köpa motsvarande prylar begnat på konfen, begär kvitto. Eller nytt och göra avdrag för förslitning.

    Fastighestägaren ska betala din självrisk. Skicka en kopia på ditt betalda självrisk + ett brev till fastighetsägaren.

    Skriftlig kommunikation är att föredra mot alla parter.

    Surfa på!!!! HÅååårt

    Tack för moraliska stödet Dixon.

    Markram

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfråga: Mögel som pajjar Grejjer i garage.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.