Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfrågan igen :-(

  • Försäkringsfrågan igen :-(

    Publicerad av mattap på 22 augusti, 2006 vid 12:36

    Hejsan!

    Lägger detta ämne även på konfen, originalet kommer från buss-forumet men det är lite trögt med svar där och detta borde beröra fler…

    Original tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42743
    ________________________________________

    Kollade med Länsförsäkringar idag och det här verkar helt mongo!

    1) Har man parkerat hemma så täcker inte försäkringen nåt som stjäls ur bilen

    2) Är man ute på resande fot utan övernattning (typ stöld ur bilen om man stannat vid affären) så täcker hemförsäkringen ett visst belopp, kommer inte ihåg hur mkt men undantaget är SURFBRÄDOR där man inte får nåt

    3) Man kan teckna en tilläggsförsäkring för småbåt/surfbräda, men denna täcker endast upp till 5000:-

    Vi kom fram till att det inte fanns något sätt jag kunde försäkra mina brädor på hos länsförsäkringar!

    Nån som har någon lösning eller andra erfarenheter?
    _________________________________________________

    tobhed svarade 17 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    22 augusti, 2006 vid 12:40

    Jag hade mina saker försäkrade i trygg hansa ett tag, fungerade väll ganska bra! tror det tänkte stöld osv, upp till 20000… så kolla med dom och se vad dom kan erbjuda!

  • el_duderino

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 14:54

    Trygg Hansa är bra! Har 2 tillägg till min hemförsäkring.. Kostar runt 300 styck! Och det täcker bräda + tillbehör (dvs segel, master osv) till ett värde av 30.000 (per försäkring)

  • r0zn

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 15:20

    låter skumt om Länsförsäkringar. Har själv dom (Kalmar) och de försäkrar surfutrustning upp till 40 000 kr för stöld brand skada! det sista :D. tror tillägget för villa/hem blev 130 kr om året.
    Som du säger så gäller ingen stöldbegärlig egendom i bilen utanför hemmet. undantaget kan vara om man så bor så inget annat alternativ finns, vet att man kan få ok om man bor i lägenhet om man vidtar åtgärder som larm på bilen mm. Kom ihåg att få sådana undantag inskrivna i din försäkring.
    När det gäller skada så täcker det enligt tidigare det mesta, dock med självrisk 800 pix.
    Kollade just upp för jag skall åka med utrustning till Kap Verde i november och inom ramen av den normala reseförsäkringen i din Hem/villa försäkring gäller även denna tilläggsförsäkring för skada i flygfrakt mm som tex revet ;).
    Nu vet jag att vissa skillnader finns lokalt för länsförsäkringar men så stora som du beskriver låter konstigt

  • supasonic

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 15:21

    Jag har mina prylar försäkrade hos länsförsäkringar och jag har aldrig hört talas om att det skulle föreligga någon övre gräns för ersättning. Jag har samma försäkring som småbåtsförsäkring och de kostar vanligtvis en bra bit över 5000…

    har iofs bara använt försäkringen en gång för en mast

    .s

  • kine

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 15:49

    jag har LF och har mina grejer försäkrade via tilläggsförsäkring (småbåt). jag har bara en bräda + utrustning försäkrad och jag tror summan är upp till 15 el 18tusen.
    kommer inte riktigt ihåg villkoren men jag tror inte jag får ngt vid skada på vattnet men däremot vid inbrott/brand + om jag tappar brädan i trapphuset…

    /henka

  • oscar

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 16:16

    Länsförsäkringar består av en koalition bolag därav de olika villkoren.

  • tobhed

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 18:11
    Oscar wrote:
    Länsförsäkringar består av en koalition bolag därav de olika villkoren.

    Stämmer bra, har mina gejor försäkrade i LF och där är övrebeloppet 40.000:-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfrågan igen :-(

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.