Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Förslag till ensamstående m två barn i juli/aug?

  • Förslag till ensamstående m två barn i juli/aug?

    Publicerad av vinta_kestrel på 17 maj, 2011 vid 09:29

    Hej,

    skulle vilja dra iväg på en veckas semester m mina grabbar (7 och 9). Hade jag varit med dam hade vi kunnat dra till nåt vindsurfingställe (för då hade hon kunnat passa de ett par timmar medan jag seglade), men som ensamstående med barn som jag inte kan lämna själva (tycker jag) känns det lite knixigt. Och jag pallar inte åka nånstans utan aktiviteter.

    Så, har nån förslag på vindsurfingställe man kan åka till i slutet av juli början av augusti, där det finns Bamseklubb el liknande, eller hellre, en surfskola som tar hand om barnen nån timme eller tre och lär de segla medan pappa får lite ensamsegling?
    De älskar att SUP’a, men vindsurfa kan de inte än (även om den äldre gjorde sina första 10 m vid fem års ålder) och det känns som det är läge för de att börja nu – de intresserar sig för det.

    Tacksam för många idéer 🙂
    /Niclas

    westcoast svarade 12 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 13:59

    Pozo.

    Näe, men allvarligt talat tror jag på ett ställe som killarna kommer att tycka är kul bestämmer. Alltför mycket vind är nog, tyvärr, inte så funkis.

    En tanke kan ju faktiskt vara Sverige. Ja, jag vet, det låter heeeeelt galet, men jag tänker på de surfskolor (för barn!) och det boende som Surfers erbjuder i Varberg.

    Annars tror jag Golf de Roses i Spanien kan vara ett bra alternativ. Grymt fint, mycket att göra och riktigt bra mat. Club Mistral har (bland annat) uthyrning där:

    http://www.club-mistral.com/en/destinations/home/15/genInfo

    Visst, inte ett superhett ställe rent vågseglingsmässigt, men med lite tur kan du plocka några vågor.

    Har själv aldrig seglat där, men varit i området (Pyréneerna mellan Frankrike och Spanien) och det är bland det bästa jag sett i Europa i alla fall.

    Går att hitta billiga reguljärflyg till både Barca och franska sidan.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 14:04

    Funderade på surfskolan i Varberg men barnen uppfyller inte deras ålderskriterier.
    Oavsett så kommer vi åka till västkusten i år med farföräldrarnas husbil.
    Visst har du rätt i att det ska vara kul för ungarna. Men samtidigt kan man ju inte göra av kall på en själv när det är snack om femsiffriga belopp. Då är det bättre att bara ta Sverige.

  • m3lk3r

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 14:19

    Apelvikens camping har bra vindsurfingkurs gratis för campinggäster men jag vet inte hur gammal man måste vara..

  • martin-c

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 16:07

    Hmmm… Tveksam om stället du söker existerar. Min erfarenhet är att när det börjar blåsa planingsvindar så har surflektionerna för barn för länge sedan slutat. Är man barnfamilj och inte har superhöga förväntningar på vindsurfingen, kan jag varmt rekommendera Golf de Roses, men inte utan barnvakt på em när det börjar blåsa.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 17:09

    🙂 Nä, det kanske inte gör det. När jag skrev det tänkte jag på nåt ställe där det skilde 5-6 m/s mellan nedre delen och övre. Nåt på Rhodos, tror jag, det var nåt liknande jag tänkte mig. Som t.ex. allra översta delen av övre Kanaha som ligger i lä. Hmmm, det är kanske dit jag ska dra 😀

  • tobb

    Medlem
    22 maj, 2011 vid 13:35

    Är du beredd att lätta lite på lädret så finns det du söker på club Mistral Mauritius..

  • sea_surf

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 19:50

    Haga Park, Öland! Boka stuga eller ta med husvagn eller campingtält. Precis hemkommen med min 10-åriga dotter som lärt sig grunderna där. Massor med barn på campingen som pratar svenska, inga problem med barnpassning. Och varmt i vattnet i Kalmarsund.
    /Christer

  • westcoast

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 08:14

    Flisvos surfklubb på Naxos. I lagunen är det långgrunt. SUP, bra ws-prylar etc. Kan ej mislyckas.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Förslag till ensamstående m två barn i juli/aug?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.