Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing först trick?

Taggad: ,

  • oscar

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 09:11

    En vanlig 360 är bra att börja med. Du får bra känsla för att carva brädan samtidigt som det ger känsla för att backwinda seglet, fotförflyttningar mm. upwind 360 är inte heller den så svår.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 22:06

    360 görs snyggast i stropparna, faktiskt ganska lätt att lära sig.

  • oscar

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 06:29

    Absolut, men man måste nog lära sig den “utan stroppar” först.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 16:13

    nån som har några tipps på 360?

  • oscar

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 18:35

    Felet man lätt gör i början är att tro att man måste ha världens speed och carva som en galning. Det är bättre att ta det lungt och börja som en vanlig gipp. När du i vanliga fall skulle ha slagit runt seglet så skotar du bara in och carvar lite extra. Här tycker jag det är viktigt att behålla trycket på bakfoten, annars fortsätter brädan lätt rakt fram när du står backwindad.

  • jpeter

    Medlem
    16 juni, 2002 vid 18:30

    Jag har börjat trixa lite smått… jag började med helicopter slag, sail 360 os.v. I början är det väl bra om man lär sig att segla backwinded och clewfirst, som är grunderna i många trick… har jag fel?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juni, 2002 vid 20:32

    flipp-floppet är viktigast!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 20:02

    Satsa på helikopterslag till att börja med. Grungen för många andra trix, kan varieras i det oändliga. dessutom bra att öva på i lite vind. Ger bra känsla för hantering av riggen samt fotkänsla på brädan.

    mvh
    Mathias
    Freestyleansvarig, GWC

  • Johan!!

    Gäst
    29 juni, 2002 vid 21:34

    Satsa allt på allt. Det finns inget trick som är för svårt att prova.
    Tänk inte att du bara ska träna på ett trick utan stick ut med inställningen att ha kul.
    Om du har riktigt bra drag och ser en ovanligt stor våg och känner för att testa en framåt så gör det, du kommer garvandes trilla i plurret men vad gör det?

    Med andra ord:

    GE GÄRNET!!

    //Johan

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing först trick?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.